jeanpierre
keep it simple
Op zaterdag 13 november 2021 gaat de zesde spectroscopiedag door op Sterrenwacht Tivoli in Oudenbosch.
Ik probeer een editie met een beperkt aantal deelnemers: MAXIMAAL 25. Moet kunnen tegen die tijd. Een editie voor gevorderden.
Het programma nam ik over van de vafgelaste editie 2020 ( kan nog worden aangepast):
Er zijn vooralsnog een tiental vrije plaatsen! stuur even bericht naar [email protected] als je er bij wil zijn. Ik leg een lijstje aan...
Ik probeer een editie met een beperkt aantal deelnemers: MAXIMAAL 25. Moet kunnen tegen die tijd. Een editie voor gevorderden.
Het programma nam ik over van de vafgelaste editie 2020 ( kan nog worden aangepast):
- bouw van een solar spectrograaf en/of data reductie (Arnold de Bruin)
- Demonstratie werking van het zelfbouw experimentele prototype spectroscoop guidance section (Edwin De Ceuninck)
- ervaring die de mensen van werkgroep spectroscopie VSRUG (Erik, Hugo VE, Guy en Hugo VdB) opgedaan hebben op UGent als Beta tester van het reductie programma "Demetra voor eShel" van de firma Shelyak. ( Hugo Van den Broeck).
- vorderingen op AstroLAB Iris, onder andere het volgen en het gebruik van DEMETRA voor LISA. (Mario Clemmens)
- één van de technieken die gebruikt wordt in aardobservatie: DOAS, differential optical absorption spectroscopy, een methode waarmee je heel gevoelig bent voor specifieke spectrale structuren en heel zwakke signalen uit een spectrum kan halen, zolang je weet waar je naar moet zoeken.(Ralph Snel)
- Of misschien iets over Doppler imaging, waarmee je details op roterende sterren kan meten terwijl die veel te klein zijn om met een telescoop te zien (Ralph Snel)
- infraroodspectroscopie van stof en gas rondom sterren (Rien Dijkstra.)
Er zijn vooralsnog een tiental vrije plaatsen! stuur even bericht naar [email protected] als je er bij wil zijn. Ik leg een lijstje aan...