Weer terug - met vaste opstelling ?

Skyheerlen

Aluminium rules!
En Petra, zij worstelt voort.

Hoe is het met de enkelbanden?
Heb je al vorderingen gemaakt met de shed?

De rest komt wel goed.

(Ik vrees de dag dat ik een C8 op de CGE smijt en ontdek dat het toch niet zo simpel is.)

Laatst bewerkt:

MGralike

Donateur
Dan de montering. De CEM zegt dat de pooluitlijning prima is, enkele boogseconden. Ook driftalignen gaf geen afwijkingen. Toch is de 3-ster-alignment verre van perfect. Na de meridiaanflip stond het object gewoon niet in beeld. Dat had ik beter verwacht. Ik verwacht van zo'n montering dat hij in alles (behalve misschien transporteerbaarheid) beter moet presteren dan mijn Skywatcher. Ook valt het me op dat bij het slewen de montering soms even doordraait nadat ik de knop heb losgelaten. Iemand enig idee?
Ook de volggrafiek in PhD2 zou mijns inziens beter moeten kunnen. Hieronder een stukje uit de laatste sessie:
Bekijk bijlage 1472569
Misschien toch gewoon eens proberen om de min. move op nog veel lagere waarden te zetten...?

Zie https://www.astroforum.nl/threads/weer-terug-met-vaste-opstelling.1454450/post-1479641...

Had je de "tandjes" al iets strakker aangetrokken...?

petelaa

Moderator
Misschien toch gewoon eens proberen om de min. move op nog veel lagere waarden te zetten...?
Oh ja dat vergat ik te melden. Heb ik inderdaad ook geprobeerd. En wow, die resultaten waren slecht! Echt afschuwelijk!
De minmove werd veel kleiner dan de standaard fluctuaties, echt een factor 10 kleiner minstens. Daardoor ging de guiding als een malle corrigeren. Die correcties waren veel te groot, dus de guiding schoot alle kanten op. Ik ben het helemaal eens met de theorie, maar in de praktijk bleek het volstrekt averechts te werken.

MGralike

Donateur

Zie https://www.astroforum.nl/threads/weer-terug-met-vaste-opstelling.1454450/post-1479641...

Oh ja dat vergat ik te melden. Heb ik inderdaad ook geprobeerd. En wow, die resultaten waren slecht! Echt afschuwelijk!
De minmove werd veel kleiner dan de standaard fluctuaties, echt een factor 10 kleiner minstens. Daardoor ging de guiding als een malle corrigeren. Die correcties waren veel te groot, dus de guiding schoot alle kanten op. Ik ben het helemaal eens met de theorie, maar in de praktijk bleek het volstrekt averechts te werken.
Ah OK..."grappig"... Zit je ondertussen op de laatste software versie?

Bovenaan Onderaan