Weer een Pelikaan

cyber

Stofdeeltje
Sterren staan er netjes op. Ik zou tijdens de grijze nachten en met storend maanlicht lekker H-alpha schieten :)

marcieow

Vesta
@cyber En zo geschiedde gisteravond haha. Eindelijk weer eens helder, redelijk storend maanlicht, dus Ha gedaan. Telescoop volgde gelukkig perfect (echt geweldig zo'n EQ6 R Pro!), en toen de eerste Ha sub binnenkwam.... Geweldig! Eerste keer met zo'n filter was op M101, en dat gaf nou niet echt een wauw effect, maar dit... Komt uiteraard ook doordat dit een geweldig groot Ha gebied is, dat weet ik, maar toch. Het uiteindelijke samenvoegen schiet ik nog zeker op te kort, dus dat worden nog wat avondjes oefenen en pielen in APP met de RGB Combine tool.

Wat ik met een Ha filter wilde bereiken was dat beetje extra diepte en scherpte in met name de grotere Ha gebieden, en die kant ga ik gelukkig al en beetje op. Als iemand nog tips heeft in samenvoegen, en dan met name de percentages qua kanalen en dergelijke, ik houd me aanbevolen!

2 Avonden met de 500D dus zonder filter, en gisteravond 16 subs Ha, van 600 seconden op iso1600.

https://flic.kr/p/2mc2SiT

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan