We gaan op reis!

Skyheerlen

Aluminium rules!
Door wind, wolken en bliksem naar binnen gepest. Niet vol te houden. SQM-waardes tot aan 21.9, maar dat zegt niets.

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Ah ja. Goed idee. En als ik dan een nachtje naar Rocherath ga, of Sourbrodt, dan zal Nop mijn naam steeds aanpassen.
Gelieve ons (in drievoud) dit ingevulde formulier te bezorgen waarop je voor het volgende seizoen (2021-2022) je waarneemlocaties op elke datum kunt aanduiden. De deadline voor het indienen is 31 juni 2021.

Roel

Totaal niet relevant
Maak je ook allsky-opnames mét calima? Dat kan erg interessant zijn om te vergelijken met je eerdere opnames, en met Hollandse hemels. I
Ik ben vooral benieuwd hoe "transparant" het zenit dan nog is.

Skyheerlen

Aluminium rules!
Gelieve ons (in drievoud) dit ingevulde formulier te bezorgen waarop je voor het volgende seizoen (2021-2022) je waarneemlocaties op elke datum kunt aanduiden. De deadline voor het indienen is 31 juni 2021.
Oh, dat is eenvoudig. De planning is 365 dagen La Palma.

Met dit weer heb ik tijd voor andere dingen. Ik schiet goed op met het ontwerpen van de volgende details van de 30”. Ik kan later deze week aluminium bestellen zodatnik meteen aan de slag kan als ik weer thuis ben.

@Wim: Txs. We passen op.

Skyheerlen

Aluminium rules!
Maak je ook allsky-opnames mét calima? Dat kan erg interessant zijn om te vergelijken met je eerdere opnames, en met Hollandse hemels. I
Ik ben vooral benieuwd hoe "transparant" het zenit dan nog is.
Ja, steeds als we buiten staan, maken we foto’s. Ik krijg de foto’s niet vanuit de camera (of laptop) in de iphone, dus kan ze nu niet op het forum zetten.

Skyheerlen

Aluminium rules!
Pentax K3 met Sigma 4.5mm F2.8 Circular Fisheye.

Standaard altijd op F3.5, ISO 800, en 2 minuten belicht, maar 4 minuten bij SQM >21.

Gevolgd met een Skywatcher mini tracker ding (ben de naam van dat geval even kwijt) als ik op LP ben, en met een omgebouwde SuperPolaris (die steeds weer terug beweegt naar het uitgangspunt) als ik met de auto op pad ben (of in de achtertuin).

Skyheerlen

Aluminium rules!
Inderdaad. De kleine, dus de SAM WiFi.

Dat WiFi hoefde ik niet, maar was de enige op voorraad bij Astromarket twee dagen voordat ik een vorige keer naar LP ging.

TomC

Arp_244
Vanavond bij heldere hemel en een duffe calima, toch maar naar de top van de caldera gereden. Mooie rit, speciale sfeer met de zon laag int westen.
...
As we speak - int pikkedonker, onder een bewolkte hemel. Wat een ellende.

Skyheerlen

Aluminium rules!
Zodiakaal licht door de wolken heen zien - dat is weer eens wat anders. Wss wordt het vanavond weer niets (net als gisteren dus), al neemt de hoeveelheid stof wel af.

BFF0268B-FC31-46A0-A6CF-F8EECA7D95C1.png

Kunne

Sedna
Darn, ik leef met jullie mee... Ik genoot al mee van jullie trip. Hoop dat jullie toch nog een paar mooie uurtjes maar bij voorkeur nachten krijgen

Skyheerlen

Aluminium rules!
Grote wolkenband hangt boven de oceaan ten noordwesten van La Palma, en beweegt langzaam richting noordwesten. Maar wij hebben er vooralsnog geen last van.

0A6C02E4-A3F3-4EA0-A45D-E11A868770F7.jpeg

Jef De Wit

Donateur
Grote wolkenband hangt boven de oceaan ten noordwesten van La Palma, en beweegt langzaam richting noordwesten. Maar wij hebben er vooralsnog geen last van.
Op basis van de IR-beelden (21u15 UT) lijken jullie door het oog van de naald te kruipen, netjes tussen twee lange wolkenbanden.

Schermafdruk 2021-06-10 23.25.58.png

Bovenaan Onderaan