We gaan op reis!

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Of meer -- op zo'n plek zie je hem van beide kanten tot aan de Gegenschein.

TomC

Arp_244
Wat enkele weermodellen reeds hadden voorzien, wordt werkelijkheid. We krijgen de hele week calima. 😖
Het lucht is gevuld met een troebele beige gloed, het voelt een stuk warmer en drukkend aan. Wat de impact is voor astronomie, zullen we snel ervaren :cry: dat ziet er niet goed uit.

Jef De Wit

Donateur
Wat enkele weermodellen reeds hadden voorzien, wordt werkelijkheid. We krijgen de hele week calima. 😖
Het lucht is gevuld met een troebele beige gloed, het voelt een stuk warmer en drukkend aan. Wat de impact is voor astronomie, zullen we snel ervaren :cry: dat ziet er niet goed uit.
Ai, ai, ai,... hopelijk waait het snel over (letterlijk en figuurlijk).

Roel

Totaal niet relevant
Nee! Dat is extreem balen! Meestal duurt dit gelukkig niet langer dan een dag of twee. Welke weermodellen nemen fijnstof mee in hun voorspellingen?

Voor zover het iets helpt de pijn te verzachten: ik weet uit ervaring dat ook tijdens Calima de top wat beter is dan lager op de berg (minder verstrooiing door lampen?). Ikzelf vond de hemel op de top toen vergelijkbaar met een vrij donkere hemel in Nederland - vooral het zenit is nog goed te doen.

sixela

De planeten staan anders ook een pak hoger dan hier!

Maar ja: balen. Één nachtje Jupiter/Saturnus kan geen kwaad, maar je gaat er niet een hele week voor naar La Palma.

Laatst bewerkt:

bkapitein

Schwalbenschwanz
Dat is balen zeg! Ik hoop dat het meevalt en dat er (op de top) nog goed waargenomen kan worden.

TomC

Arp_244
Vandaag zijn er ook nog hoge wolken, dus blijven we bij het huisje. Morgen voorziet men een wolkenloze hemel, mogelijks is de top dan toch een optie.

cloudbuster

blik op oneindig
Jammer dat jullie astroweek met wolken en calima moet beginnen, maar het gaat vast snel beter worden. We duimen mee!

sixela

Morgen opletten -- het zit er dik in dat het voor het er het eerste deel van de nacht niet goed uitziet maar dan later toch goed wordt. Dus als je beslist 's avonds een dutje te doen toch de wekker opzetten...

wvreeven

Moderator
Ja die vervelende calima ook telkens weer. Ik had er op het Spaanse vaste land ook vaan last van in de zomer. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor jullie.

Bovenaan Onderaan