We gaan op reis!

sterrenboy

I have a dream....
Het ‘nisje’ van Roel?
Nu al uitgebreid tot 2 persoons waarneemplek.

Wolken lijken wel sneeuw… (en een gat erin gegraven)

Skyheerlen

Moderator
SagDIG is gesneuveld (in de 13”)

De Snake Nebula (B72) is gevallen in de Fujinon 16x70.

Barnard’s Galaxy met de Pentax 10x50.

The Juwel Box met de 13”, een graad boven de horizon.

Alpha Centauri en de top drie sterren van Crux met het blote oog.

The Pillars of Creation in de 10” en in de 13”.

Het belangrijkste; we zijn nog steeds niet in de Caldera gedonderd.

Laatst bewerkt:

sterrenboy

I have a dream....
En nu dan bij thuiskomst nog zo’n heerlijk verslag om te (mee)genieten van jullie reis en waarneem nachten.

Skyheerlen

Moderator
Vulkaanstof op de aandrijving vh EQ platform en krassen en deuken in een hoogtelager als gevolg van vallen toen ik de trap vd Pico de la Cruz afdaalde (twee keer afgedaald met de scoop in m’n handen - twee keer gevallen).

6E31256B-C332-4FBF-BF9A-D17F28F614BE.jpeg

FD4A9062-1CC8-4108-BF9F-64E33D1921D0.jpeg

ArnoM

Donateur
Door deze beschadigingen zul je altijd terugdenken aan deze trip zodra je ze weer ziet.

Goede terugreis!

Skyheerlen

Moderator
De beschadigingen moeten deels weg, aangezien ze het zeepglad glijden vd hoogtelagers op het teflon tegenwerken. Maar komt helemaal goed.

En we zijn weer thuis. Snel weer terug naar het eiland!

Onderweg naar huis (hier dus; niet op LP) viel me wel het enorme, overdreven verlichtingsgebeuren op. OMG!

51734B04-13E5-4743-91D7-69802882DF63.jpeg

Thuis aangekomen (en ik woon niet middenin de stad) vond ik het maar wat licht in de omgeving. Te LP struikelden we over alles, aangezien we door de donkerte niets zagen. Hier thuis hebben we ‘s nachts bijna een zonnebril nodig.

Laatst bewerkt:

TomC

Arp_244
Tussendoor al enkele schetsen kunnen uitwerken maar het gaat traag. Kzit nu halverwege en wil ze eerst allemaal afwerken alvorens ze in 1 topic te plaatsen. Nog even geduld ...

(wel iedere keer flashback naar de bijhorende nacht. Zalig. Zo hoort vakantie te zijn)

Skyheerlen

Moderator
Ik ga komende dagen een volledig verslag schrijven met al mijn waarnemingen. Maar het zijn iets van 295 tekstfragmenten, dus ik heb wel even nodig.

Bovenaan Onderaan