Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@steert-sterre De camera geeft inderdaad de verkeerde tijd aan. Dit was iets na 22.00u vanuit Nijbroek. Het werd toen even kort zichtbaar met het blote oog gedurende een minuutje of 10.
Het mooie rode zuiltje van jouw foto heb ik ook nog mee kunnen pikken, maar tegen die tijd was het mooiste al weer achter de rug.
Noorderlicht zou juist in de gaten tussen de wolken veel helderder zichtbaar moeten zijn - als het tenminste noorderlicht was.
Check maar eens voor opnames met noorderlicht en wolken.
Nu jullie dit zo opmerken en ik toch wat nader onderzoek heb gedaan lijkt het mij toch ook de moderne ledverlichting van de kassen zijn bij ons in de omgeving te zijn.
Ik zal de post wee verwijderen.
Paul
Nog maar eens een poging op een sterbedekking door een planetoïde. Uit de Sterrengids: woensdagavond 23u14 lokale tijd is het 444 Gyptis die een sterretje in Sextant bedekt van 11,7. Het pad is wel mooi breed. En de max. duur is 12 sec. Op een hoogte van 45° en geen maan.
(diezelfde nacht spreekt de Sterrengids ook over Huenna, maar het pad passeert boven Nederland)
.
.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.