Waarnemen Zuid Limburg

Niels Verdel

Meteoriet
Beste Astroforumers,

Het belooft een mooie nacht te worden. Is iemand nog van plan vanavond een plekje in Zuid Limburg of de Ardennen op te zoeken? Wellicht leuk om samen waar te nemen, lijkt mij iig erg leerzaam.

• Leuk
Waarderingen: nop
Ik ga vanavond dubbelsterren , sterrenhopen en de Melkweg waarnemen met mijn verrekijker.

Bijlagen

• 3FE8DFF4-2DC9-4979-AE46-1D3947BFC5E0.jpeg
    3FE8DFF4-2DC9-4979-AE46-1D3947BFC5E0.jpeg
    2 MB · Weergaven: 3

sterrenboy

I have a dream....
M13 met de propeller, M42 tegen de klok van 02:00uur. En als afsluiter nog Neptunus niet te vergeten.

sterrenboy

I have a dream....
Weer lekker waargenomen gisteren, beter dan vrijdagavond. Neptunus met Triton beide (makkelijk) gezien. De rest staat nog op de dictafoon.

wvreeven

Moderator
Neptunus met Triton beide (makkelijk) gezien.
Met welke telescoop en vergroting? En zou je dit ook in dit topic

willen melden ajb?

nop

Norbert
Leuk dat er weer waarneem-initiatieven zijn voor Zuid Limburg! Ik heb de afgelopen tijd (echt >1 jaar) alleen in de achtertuin gekeken maar zou graag weer eens in het veld willen afspreken. Voor echt een kraakhelder avontuur is het zeker de moeite een extra half uur / drie kwartier te rijden en op een mooie plek bij Sourbrodt of omgeving te gaan staan. Voor matige avondjes (of gewoon vanwege vroeg opstaan) hadden we Mheer, het Bovenste Bos, of sinds kort de Dikkebuiksweg in Elkenrade. Dat is best aardig.
Dus ik zou graag weer eens meewillen met mijn weinig gebruikte kijker.

Skyheerlen

Moderator
Ik doe graag mee. Als het enigszins helder is, ga ik graag naar Sourbrodt of beter nog, Rocherath.

In Rocherath zijn de bomen naast ‘onze’ waarneemweg erg hoog geworden, maar volgens Google Earth (foto’s 2021) is het bosperceel ernaast recent gerooid. Ik ga binnenkort eens kijken.

• Leuk
Waarderingen: nop
Ik ga binnenkort waarnemen aan het Lauwersmeer. Een fantastische locatie. Voor mij 3 uur heen rijden. Zeker de moeite waard.

Skyheerlen

Moderator
Ga je alleen voor het waarnemen naar Lauwersoog? Er zijn plekken die minstens zo goed zijn dichterbij cq eenvoudiger te bereiken.

Klopt, maar ik combineer dat altijd met het spotten van watervogels en sterren kijken. Terschelling is helemaal donker, en dan komt Lauwersmeer.

Bovenaan Onderaan