• Welkom op het vernieuwde forum! Als je niet kunt inloggen dan moet je je wachtwoord opnieuw instellen: Doe dit door middel van deze link: Klik hier . Email veranderd? Neem dan contact op via het contactformulier. Passen we dit aan.

Waarnemen hemellichaam

Hallo allemaal

Wij zijn vier leerlingen uit het 6de middelbaar die de richting wetenschappen volgen in de Frères Brugge.

Wij zouden graag onderzoeken als de radio pulsen/golven van een hemellichaam zoals Jupiter uitzendt aantoonbaar zijn hier op aarde (dmv professionele apparatuur of zelfs dmv een gewone satellietschotel). Echter hebben wij weinig materiaal ter beschikking om dit soort experimenten uit te voeren. Ook is onze kennis op vlak van radio-astrologie maar zeer gering. Echter zijn wij zeer bereid om bij te leren en zijn we dit ook al volop aan het doen. Ook is er enig twijfel over de mogelijkheid tot de aantoonbaarheid van de straling van Jupiter door de lage zenit en de invloed van de zon.

Zou iemand hier misschien ons verder kunnen helpen?

Hallo,

Leuk project!
Zo ben ik ook ooit begonnen...
Ik heb zelf samen met twee vrienden een radiotelescoop gebouwd in 2017 toen ik in klas 6 van de middelbare school zat. Onze radiotelescoop was niet gebouwd voor het waarnemen van Jupiter, ik heb daar ook zelf geen ervaring in. ik ken wel andere amateurs die zich bezig houden met radio observaties van Jupiter.

Met vriendelijke groet,

Eduard

Bovenaan Onderaan