• Welkom op het vernieuwde forum! Als je niet kunt inloggen dan moet je je wachtwoord opnieuw instellen: Doe dit door middel van deze link: Klik hier . Email veranderd? Neem dan contact op via het contactformulier. Passen we dit aan.

Vuurbol!

Toen ik vanmorgen uit mijn raam keek zag ik een heel snel en helder spoor voor mijn raam door trekken. Het was om 6:57am en precies het westen. Omdat er bomen voor het raam staan zag ik het spoor dus tussen de takken door en ben niet helemaal zeker hoewel ik wel vaker echt hele heldere meteoren gezien heb en het anders ook niet kan verklaren. Wie weet een all sky camera of heeft er een die mijn waarneming zou kunnen staven?

Een Leonide kan het alvast zijn, er waren dit jaar 3 momenten voorspeld dat de aarde door dikker stof zou vliegen, nanachten van 17, 18 en 20 nov.

Laatst bewerkt:

HanKr

Celestron C8 Evolution
Gisteravond was ik bezig m'n telescoop op te stellen en toen zag ik er toevallig 1 aan de noordelijke hemel langskomen.

Ray 0118

Carbo
Geregeld geeft de Werkgroep Meteoren een Nieuwsbrief uit waarop men zich kan abonneren.
Deze werkgroep valt onder KNVWS.

Bijlagen

• Werkgroep Meteoren.jpg
    Werkgroep Meteoren.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 7
Bovenaan Onderaan