Volgplankje barn door tracker

Jermanbty

Donateur
Ik ben aan het proberen een barn door tracker te maken of beter gezegt een volgplankje. Nu heeft dit in 2012 ook al tersprake gekomen maar door het zo lang geleden te zijn, Zijn de foto's en de links niet meer zo up to date laat staan beschikbaar.
Nu weet ik dat het bestaat uit 2 planken een scharnier. Een steun voor u camera op te monteren een gebogen stang dat het ene plankje van het andere weg duwt. Tandwielen en een motortje. Simpel toch.

Niet helemaal ik zoek dus nu nog een plattegrond van de 2 plankjes waar de graatjes moeten komen een exacte materiaallijst wand je hebt m5 stang maar ook dikker ook bouten. Ook het motertje. Is nog een groot vraagteken. Nu ik weet het basis principe. Maar toch nog niet zo simpel.

Han.K

Han
Het nadeel van dat ontwerp vind ik dat de volgsnelheid moeilijk te voorspellen is. Je kan ook direct een mechanische stopcontact-schakelklok gebruiken die in 24 uur rond gaat i.p.v de benodigde 23h56 uur. Onder mijn "tracker" in 1997 gemaakt van wat stukken hout en m3 draadeind. De timer had een as met m3 binnendraad waarmee een as kon worden vastgemaakt. Op de as dan een beugel voor de camera. Met de bout helemaal rechts wordt de pool altitude ingesteld.

Een mechanische stopcontact-schakelklok koop je voor een paar Euro en de as kan je met een lijmpistool op de timer vastzetten. De poolaltitude kan je met een geo-driehoek instellen. Dan alleen nog de as op de pool richten.

hale_23.jpg

Han

Bovenaan Onderaan