Video landing Perseverance

Leymtop

Vesta
Ik weet niet of deze al gepost was door iemand maar ik vond de video wel heel gaaf, en het zegt ook wat over de tijd waarin we nu leven (ik blijf het een bizarre gedachte vinden dat we binnen iets meer dan honderd jaar, van leren vliegen, naar robots met hogeresolutiecamera's die landen op planeten zijn gegaan). Ik hoop dan ook nog de eerste menselijke Marslanding mee te maken 😃.

Rudy

Donateur
... het zegt ook wat over de tijd waarin we nu leven (ik blijf het een bizarre gedachte vinden dat we binnen iets meer dan honderd jaar, van leren vliegen, naar robots met hogeresolutiecamera's die landen op planeten zijn gegaan). Ik hoop dan ook nog de eerste menselijke Marslanding mee te maken 😃.
Om dat laatste denk ik eerlijk gezegd dat het allemaal maar langzaam gaat. Er zijn perioden waarbij de ontwikkeling best snel ging, bijvoorbeeld tussen 1944 (een V-2 gaat als eerste object boven de Kármán-lijn) en 1969 (Apollo 11). Maar we zijn nu ruim een halve eeuw verder na de voetstappen van Armstrong en Aldrin op de maan, en het zijn nog slechts robots die naar Mars gaan. Mensen op Mars, ik vraag me werkelijk af of ik dat nog ga meemaken, eigenlijk. Te jong om de landing op de maan destijds meegemaakt te hebben, te oud om die op Mars nog te beleven. En velen met mij, een verloren generatie die niks meemaakt dat echt bijzonder is op dit gebied... 😞

Bovenaan Onderaan