• Welkom op het vernieuwde forum! Als je niet kunt inloggen dan moet je je wachtwoord opnieuw instellen: Doe dit door middel van deze link: Klik hier . Email veranderd? Neem dan contact op via het contactformulier. Passen we dit aan.

Venus voor de eerste keer

Beste mensen,

Ik heb ook voor de eerste keer eens venus geprobeerd. Hij is gewoon overdags gemaakt. Echt bijzonder. je ziet venus gewoon in je zoeker !!

Het is mijn eerste opname van Venus. Hij is nog niet zo scherp maar ik heb toch wat vage details kunnen vastleggen.

kompt tie dan:

gr Arend

Arnaud

Titan
Dat is vrij laat voor Venus. Detaillering is dan moeilijk te imagen, alhoewel het wel gedaan wordt. Beter is het om vroeger te imagen, voordat de zon de seeing even lekker opstookt....

Arnaud zei:
Dat is vrij laat voor Venus. Detaillering is dan moeilijk te imagen, alhoewel het wel gedaan wordt. Beter is het om vroeger te imagen, voordat de zon de seeing even lekker opstookt....

Ja, dat is waar maar ik had de zon nodig om m ij te orienteren. aangezien deze rond 10 uur boven de daken uitkomt had ik geen ander keus.

gr Arend

Arnaud

Titan
Probeer de volgende keer eens de maan te nemen. Deze stond nu vrij gunstig, vanuit de positie van de sikkelmaan (overdag vast nog wel te vinden) kon je Venus zo vinden.

Maar dat zal deze elongatie niet meer lukken denk ik, meer een tip voor de volgende.

Groeten,

Arnaud

Bovenaan Onderaan