Van T2 naar M90 en van M90 naar M50

Op dit moment ben ik in het gelukkige bezit van twee etalons. De ene zit aan de zonnetelescoop, de ander staat werkeloos in de kast. Om die twee te koppelen heb ik twee adapters nodig:
- Van T2 (Televue Powermate) naar M90 (voorzijde Lunt etalon)
- Van M90 (achterzijde Lunt etalon) naar M50 (voorzijde PST etalon.

Even op de website van Precise Parts (http://www.preciseparts.com/ppmain//index.html) een calculatie gemaakt van de kosten van de eerste adapter: 150 dollar. Is er iemand hier die een ander adres heeft waar ik eens kan vragen wat de mogelijkheden zijn?
Dankjewel, Bart.

Hallo Bart,

Ik wil wel proberen om een T2-M50 adapter te printen met een 3D printer. heb wel ervaring om met mijn 3D printer T2 te printen, maar nog niet M50.
Weet je trouwens wat de spoed (pitch) van het M50 schroefdraad is? Wat voor type schroefdraad heb je nodig? T2 extern naar M50 Intern?

Groet,
Paul

Dag Paul,
Daar heb ik niet aan gedacht, 3D printen is natuurlijk ook een optie. Blonde vraag wellicht, maar is dat stevig genoeg? Er komt behoorlijk wat gewicht aan te hangen. Pitch is volgens mij steeds 1 mm. Ik zoek vanmiddag even alles precies uit en mail je dan even. Ben ook wel benieuwd naar wat de kosten ongeveer zijn.
Hartelijke groet! Bart.

Het kan best stevig zijn. Ik heb echter geen idee wat er aan komt te hangen. Misschien dat je een schets kunt maken? Mijn LOWSPEC spectroscoop bezit ook geprint T2 schroefdraad.
Kosten? Zie het maar als een experiment! Enkel verzendkosten.
Met 3D printen moet ik wel rekening houden met krimp van het materiaal om ervoor te zorgen dat het past. Zelf heb ik genoeg items met T2 liggen, maar niets met M50 om dat te testen.
Op internet zie ik verschillende M50 schroefdraad (M50x1.5 , M50x2, M50x3, M50x4) ik denk dat het dan wel M50x1.5 zal zijn?

Wauw, dat is wel een heel genereus aanbod, dankjewel! Ik zoek vandaag alles even uit, inclusief gewicht etc.
Groet! Bart.

Graag gedaan. Ik vind het zelf ook interessant om te kijken of het überhaupt mogelijk is.
Doe maar rustig aan. Ben nu nog een paar dagen op vakantie en maandag weer terug.

Groet,
Paul

Bovenaan Onderaan