Vakantie in UK- Telescoop daar kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Over een paar weekjes vertrek ik voor mijn "huwelijksreis/zomervakantie" naar het UK. Nu vroeg ik mij af of er iemand is die ervaring heeft met de prijsstelling van Britse telescoopaanbieders, en of ik ergens onderweg nog voor een zachter prijsje dan in NL een leuke telescoop tegen zou kunnen komen. Ervaringen iemand?

Nou, ik heb wel eens prijzen vergeleken maar het maakt niet zo veel uit.
Ik zou lekker mijn telescoop gewoon in nederland kopen.

Als je je moet beroepen op garantie is dat allemaal zo'n gedoe.

Brainiac

Moderator
Volgens mij zijn de telescopen in de UK zelfs duurder dan in Nederland. Voor goedkope telescopen moet je naar de VS (lage dollar) of Japan (lage Yen). Maar dan heb je weer dat je moet invoeren en zo. Dat kost je verzendkosten + 4% invoer tax + 19% BTW over alles.
In de praktijk wordt dan de dollarprijs de Europrijs.

Let wel: De VS heeft 110 Volt 60 hz en je zit met transportrisico en garantie problemen.
Ook willen ze lang niet alles opsturen, over Celestron en Meade wordt moeilijk gedaan i.v.m. kerndealers hier.
Ook liggen de spullen soms weken bij de Douane i.v.m. terrorisme preventie.

Bert

Steem

Donateur
Als je met de auto gaat (of misschien met de boot) bespaar je je de verschippingskosten uit. Verder komen de prijzen redelijk overheen in het geval van de telescopen die ik bekeken heb.

Redfish

Donateur
Ja maar uiteindelijk kun je bakken met geld besparen door in de VS te bestellen. De invoerheffing heb je er al uit door de gunstige dollar koers. Daar komt nog eens bij dat de producten vaak ook in dollars goedkoper zijn dan hier in euros. Ik heb laatst een GPS besteld in de US, met invoerheffing 230 euro. In nederland was ik 370 euro kwijt als ik het gewoon in de winkel kocht.

fmeireso

Callisto
Als ik naar Engeland ging kocht ik daar een Orion Optics....spaart toch de verzendkosten uit.

Dat ie duurder is dan in Belgie is nog maar de vraag. Ik heb indertijd hier de prijzen vergeleken van de monteringen. In Engeland was de Vixen GP goedkoper dan de EQ5 van Synta...Toegeven met de verzendkosten was dit een fractie duurder maar je hebt dan wel een Vixen ipv een Chinese montering...

Eens goed informeren hoe het zit aan de douane.....

Nou zal ik smokkelen niet promoten, maar de kans dat je automobiel binnenstebuiten wordt gekeerd bij de overtocht v-v is redelijk klein te noemen. Maar als de prijzen inderdaad niets uitmaken dan hoef ik het risico ook niet te nemen :)

Joris

Mimas
Hallo Lieuwe,
Voor de douane hoef je niet bang te zijn. Zeker als je teruggaat naar Nederland wordt er alleen maar gekeken naar het aantal personen in de auto.
Aanbiedingen kunnen goedkoper zijn maar zoals al is gezegd let op de garantie.
Joris.
PS Prettige huwelijksreis/vakantie

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Re: Vakantie in UK- Telescoop daar kopen?

Lieuwe zei:
Hallo allemaal,

Over een paar weekjes vertrek ik voor mijn "huwelijksreis/zomervakantie" naar het UK. Nu vroeg ik mij af of er iemand is die ervaring heeft met de prijsstelling van Britse telescoopaanbieders,

Meestal duurder dan in Nederland. Het loont alleen de moeite om Orion Optics materiaal te kopen of een Dob bij David Lukehurst. Maar David heeft momenteel geen enkele telescoop die klaar is om te verschepen (dat heeft-ie maar zelden, als een klant het laat afweten).

Voor wie van Robin Hood houdt: David Lukehurst woont in de Sherwood Forest Road in Nottingham.

sixela zei:
Voor wie van Robin Hood houdt: David Lukehurst woont in de Sherwood Forest Road in Nottingham.

Denk al, heb hem een keer in legging gezien (men in tights...)

Callisto

John Arts

Lieuwe zei:
Hallo allemaal,

Over een paar weekjes vertrek ik voor mijn "huwelijksreis/zomervakantie" naar het UK. Nu vroeg ik mij af of er iemand is die ervaring heeft met de prijsstelling van Britse telescoopaanbieders, en of ik ergens onderweg nog voor een zachter prijsje dan in NL een leuke telescoop tegen zou kunnen komen. Ervaringen iemand?

Orion Optics zal inderdaad transportkosten besparen, houdt er echter rekening mee dat bepaalde modellen op bestelling gemaakt worden, dus niet per definitie uit voorraad leverbaar.

N

Nightsky

Guest
alle 1/8 wave zijn op bestelling, deze worden eigenlijk niet gemaakt, maar een op de zoveel spiegels is "per ongeluk"zo goed, en kan dan worden geleverd. Dat werd me vorig jaar verteld door TS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan