Toon je sterrenwacht

Lifesvr

Vuurbal
Wat een mooie plekjes en koepels allemaal! (y)
Ik hier standaard op mijn 4,50 x 1,60 m balkon met onderstaand uitzicht op het noord/westen. Wel vrij uitzicht op het zenith want bovenaan flat zonder dakje :)
Lichtvervuiling van Haarlem Centrum voor mij valt op zich mee, heb meer last van de straat verlichting voor me en de stoplichten rechts ('s nachts oranje knipperen).

Bekijk bijlage 1470987

Daar rechts, is dat jouw sterrenwacht? ;)
ESO_VLT.jpg

Huubke

Uranus
Foto's van mijn oude sterrenwacht stonden in de vorige versie van Astroforum. Deze zijn blijkbaar niet mee over gekomen. Die sterrenwacht heb ik een jaar of 5 geleden afgebroken. Na 12-13 jaar was het hout aan het rotten en zat er schimmel onder de vloer. Momenteel heb ik een tijdelijke setup tot ik beslis in welke vorm ik terug een sterrenwacht zou gaan bouwen, als ik dat ook nog ga doen want nu lukt het ook wel redelijk snel op mijn huidige manier. Ik heb nu een zuiltje met daarop een adapterplaat voor mijn ioptron GEM45. Daar staat een afgesloten buis over. Buis er af, monteringskop er op, telescoop er op, snel uitlijnen op de pool want alles staat 95% al correct en ik kan beginnen. Een poor man's observatory maar het werkt momenteel wel voor mij. De tuinplaten dienen om ongewenst licht van straatlamp en overburen weg te houden.

1614195949308.png

1614196035375.png

1614196063063.png

Bovenaan Onderaan