Toon hier je hobbygrot!

patrickduis

Moderator
@Paul: het is een heq5pro, een van de allereerste
@Bear: geen probleem met die draden hoor, ik bind bewust zaken niet bij elkaar vanwege problemen met storing/overspraak. Met EMC is het credo: als het er netjes uitziet heb je storing, als het allemaal los in de lucht hangt heb je minder storing. Ook verandert mijn setup continu tussen deepsky/spectroscopie.......

Roel

Totaal niet relevant
Na jaaaaaarenlang in één grote bij elkaar geraapte chaos te knutselen, werd het toch wel een keer echt tijd om mijn schuurtje fatsoenlijk in te richten. In het "inbraaktopic" is nog een foto te zien van mijn eerdere werkomstandigheden. (Die zooi is niet veroorzaakt door de inbreker - zo zag het er meestal uit)

Maar nu heb ik na een weekendje klussen in plaats van die ouwe kringlooptafel eindelijk een écht werkbankje, op een voor mij fijne werkhoogte van 105cm, en ieder stukje gereedschap heeft zijn eigen plekje. Ik heb op mijn werk twee grote metalen kasten van de container gered en daarin ligt nu mijn elektrische gereedschap. Het blijft een klein hokje van 3,5 x 2,2 meter, maar met een beetje passen en meten heb ik nu wel mooi mijn eigen ATM-paradijsje in elkaar geschroefd.

Waah, een echt gereedschapsbord! Onbetreden paden!

grot1.jpg
Links onder de kolomboor een speciale plek voor (rest)platen hout. Die stonden/lagen eerst verspreid door de hele schuur...

grot2.jpg
Twee brommerkes, en toch nog ruimte om te lopen! Wazn!

grot3.jpg
Vriend Dorus heeft een ereplekje gekregen (al sinds 2002 vaste bewoner van mijn schuurtje).

svdr

Uranus
Dat is een heerlijk grotje! Leuk om te lezen dat alles na de inbraak terug goed gekomen is!

schoenmaker

Didymos
Roel! Jemig, zelfs je schuur is kunstig... Mijn schuur ziet er uit zoals die van jou in de inbraakperiode. Sloddervos dat ik ben! Na het Achterhoekweekend ga ik opruimen. Jouw foto is de druppel! ;)

skysurfer

Dark sky Rules!
Wordt voor mij ook tijd.

Maar ik ben nu een kast aan het maken waar in de woonkamer alle astro- en fotospullen zo in kunnen (behalve de ED110 + Dobson, de laatste staat in de schuur).

Bijlagen

• IMG_9848a.jpg
    IMG_9848a.jpg
    517,3 KB · Weergaven: 16

skysurfer

Dark sky Rules!
Wohoho, heb je nu een zelf gemaakte zuur- danwel flowkast? Nice.

Klopt, op de achtergrond staat een zuurkast met afzuiging. Ook zelf gemaakt. Voor werken met chemicalien ivm o.a. edelsmeden, maar ook als ik iets met verf spuit is het erg handig.

schoenmaker

Didymos
Alweer 2.5 jaar geleden schreef ik dat ik ook maar eens mijn schuur ging opruimen. Gisteren dan eindelijk stappen gemaakt.IMG_2033.JPG

Bovenaan Onderaan