Toon hier je hobbygrot!

delphi46

Aarde
Hier dan mijn hobbygrot, bestaande uit een schuurtje. Deze schuur heb ik ooit gebouwd als volière, vandaar dat er een grote lichtkoepel in het dak zit. (kan er niet af )
Later omgebouwd tot knutselschuur, maar nu is de rechterkant gereserveerd voor mijn Astro spullen. Op een mooie kijkavond zet ik zo het spul buiten; in 10 minuten staat alles opgesteld, gecollimeerd en op de Poolster uitgelijnd. Ik heb vaste markeringen in het straatje, dus de montering staat altijd precies NZ en waterpas.
De Astro zijde:
Op de bovenste plank een Bresser Pluto 110/f4,4 met half daarachter mijn zelfbouw Kutter 110mm. Daarmee moet ik nog aan de gang om hem gebruiksklaar te maken.
Tweede plank mijn 'energybox' ( de aansluitingen voor buiten) en een kistje met div kabels en andere hulpstukken, o.a. de handcontroller van de montering.
Daaronder de Newton 150/f 6,3 met de oculairkoffer (zie bij accesoires - oculairkoffers)
en natuurlijk op de grond de HEQ5Pro Synscan montering.
Hobbygrot-1.jpg

De klus zijde:
Spreekt voor zich neem ik aan.
Hobbygrot-2.jpg

Jacq

Donateur
niet van mij....

niet van mij....

maar deze zag ik in het centrum van Genova, Italië, geen idee van wie die is... :)

Bijlagen

• sterrenwacht Genova.jpg
    sterrenwacht Genova.jpg
    194,2 KB · Weergaven: 18
Bijna een jaar oud, de laatste post.

Hier mijn hobbygrot, tot we verhuisd zijn.
Dan laat ik mijn nieuwe zien :)

Bijlagen

• hobby.jpg
    hobby.jpg
    132,5 KB · Weergaven: 22

borix

Aarde
Nou ik ook dan. Sinds ik thuis werk heb ik ook een 'hobby-grot' (vroeger was alles een beetje verspreid door het huis in koffers en kisten). Hier werk ik dus maar heb ook een hoekje gereserveerd voor mijn spullen en het is erg fijn om de EQ6 gewoon opgesteld te laten staan met alle kabels en laptop aangesloten om zo af en toe even iets te testen of in te stellen. Links naast de telescoop heb ik nog een kast met alle andere spullen.

Hier zie je mijn jongste die me even 'meehelpt' bij mijn werk. :denkdenk:

Bijlagen

• 20121031_145350.jpg
    20121031_145350.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 20

Rijnier

Donateur
Mijn telescopen liggen op bed, op twee na.

Hallo leden

De Dobson staat op de grond.
De tweede zit altijd in de tas. ( de Rus )
Die tas neem ik altijd mee.

Wat je niet ziet ligt onder het bed.
Waaronder een opbergdoos ( daar zit beetje gereedschap in) , acculader en diversen.

En deze hobbygrot wordt wel degelijk gebruikt.
De rest van het gereedschap ligt in de slaapkamer.
Maar vies werk wordt er niet verricht.

Veel heldere nachten en groeten

Rijnier

Bijlagen

• DSC02542.JPG
    DSC02542.JPG
    144,3 KB · Weergaven: 21
  • DSC02543.JPG
    DSC02543.JPG
    149,4 KB · Weergaven: 21
  • DSC02544.JPG
    DSC02544.JPG
    144 KB · Weergaven: 17
  • DSC02546.JPG
    DSC02546.JPG
    140,5 KB · Weergaven: 21
Nog geen klachten gehad van je knuffelvarkentje?,lijkt mij niet zo lekker slapen met die telescopen in bed:grin:

Jaro

Whirlpool
Mijn hobby 'grot' van bovenaf gezien.

Mijn hobby 'grot' van bovenaf gezien.

Vorig jaar een enigszins speciale dakkapel gebouwd die mijn sterrenwacht huisvest, maar tot heden geen mogelijkheden gehad om deze eens goed van boven te bekijken. Een mede astrofotograaf heeft recentelijk met een drone een paar rondjes rond het huis gevlogen en wat beelden vastgelegd. Het roll-on roll-off dak is goed te zien, maar het uitschuiven van de hef-zuil en het draaien naar de poolster komen minder goed uit de verf omdat dit wat minder snel verloopt. Ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik heel erg blij ben met deze setting!

Even hier klikken voor het filmpje.

[Edit] En nu met een link die wel zou moeten werken.:D

Laatst bewerkt:

patrickduis

Moderator
Is alweer even geleden, hier de mijne nog een keer.....

Bijlagen

• 200mmF5 carbon op astrosystems montering.jpg
    200mmF5 carbon op astrosystems montering.jpg
    95 KB · Weergaven: 22
Inderdaad een mooie montering,wel een hoop draden:shock:,je moet nog uitkijken dat je niet struikelt in het donker.

Bovenaan Onderaan