Toon hier je hobbygrot!

Lewies

Meteoriet
Re: Toon hier je hobbygrot!

Goeie dag, hoop julle kan my verstaan. Ek surf al lank op Astroforum, maar dit is die eerste keer wat ek post.

Hier is my studeer kamer, wat gebruik word vir ATM:
m_054.jpg

Nog 'n foto:
m_055.jpg

Roel

Pyrotechnische razernij

Ik versta dat wel!
Welkom op het forum, Louis. Jouw hobbyhok is al net zo'n zooitje als die van mij, heerlijk! Het lijkt me trouwens schitterend om zo zuidelijk waar te nemen, ik ben jaloers. Heb je nog last van de lichtvervuiling van Johannesburg zo dichtbij in het zuidoosten?

EDIT: stom van mij, jij kijkt juist het meest richting het noorden!

Lewies

Meteoriet

Roel zei:
Ik versta dat wel!
Welkom op het forum, Louis. Jouw hobbyhok is al net zo'n zooitje als die van mij, heerlijk! Het lijkt me trouwens schitterend om zo zuidelijk waar te nemen, ik ben jaloers. Heb je nog last van de lichtvervuiling van Johannesburg zo dichtbij in het zuidoosten?

EDIT: stom van mij, jij kijkt juist het meest richting het noorden!

Ek bly so 50km van Johannesburg op 'n plaas, so daar is baie min ligbesoedeling waar ek waarneem.

Skyheerlen

Moderator

Whaa ... Zuid-Afrika, geen lichtvervuiling, Saggitarius in het zenith ...

Ik heb wel eens vanuit Kaapstad zelf geprobeerd wat met het blote oog wat te herkennen - Leeuw in het noorden en een hoop onbekend terrein meer zuidelijk. Geweldig!

Cyborg

Stofdeeltje
Mijn hobby grot is niet meer dan een bureau in onze slaapkamer met een berg elektronica onderdelen. Het bouwen zal voornamelijk op onze balkon gebeuren :grin:

nop

Norbert
Onze hobbygrot is een stokoude mergelschuur waar een varken in heeft gestaan. Nu staat er astronomisch spul. :) Rechts de voerbak, links de dob+polarex.

Bijlagen

• IMG_3549.jpg
    IMG_3549.jpg
    660,1 KB · Weergaven: 12

patrickduis

Moderator
Leuk schuurtje zeg! Ik mag wel hopen dat de mestkelder eronder leeg is, anders begint alles hard te roesten door de ammoniakdampen.....:razz:

mzl

Io
Onze hobbygrot is een stokoude mergelschuur waar een varken in heeft gestaan. Nu staat er astronomisch spul. :) Rechts de voerbak, links de dob+polarex.

Mmm...lijkt me de ideale logeerkamer voor mijn schoonmoeder:wink:

Nee, zonder gekheid....is het niet vochtig is zo'n schuurtje?..lijkt me enkel steens?

AtM

Prutser
Dit is de plek waar ik zaag, boor, schuur, slijp, polijst, test, etc.
Het is tevens de opslag van mijn telescopen.

cave1.jpg cave2.jpg

Daarnaast heb ik nog een plek voor meer electronisch en software georienteerde dingen:

cave3.jpg

Je gaat toch geen gaten in die prachtige Takahashi boren hoop ik ??........ :wink:

Nee hoor :grin:

Ik ga de gemotoriseerde focusering door de assen van de Paramount voeren, plus ik heb die verlengd met 25 meter.
Werkt uitstekend :goedgedaan

ik wil zoveel mogelijk remote gaan werken, het is koud buiten hier in Belgie :grin:
Ik heb helaas al gezien dat de DMK's niet over de USB/CAT-5 extender werken.
Helaas, voor de maan en planeten moet ik dus "live" in de sterrenwacht gaan zitten, maar ja, de Artemis werkt prima over de extender en DSO duurt meestal vele uren dus dat is het belangrijkst dat dat remote werkt.

Bovenaan Onderaan