Toon hier je hobbygrot!

Roel

Totaal niet relevant
Sinds kort heb ik één van de kamers in mijn huis omgetoverd tot permanente astrohobbygrot. Ik weet dat in ieder geval één ander persoon op het forum ook een hobbykamertje vol astrospulletjes heeft (Patrick), maar dat zullen er ongetwijfeld meer zijn. Laat in dit topic zien waar jij het doet. Ook schuurtjes zijn toegestaan (Harro!)

Ik trap af:

Bekijk bijlage 14720

Op foto 1 ziet u linksonder adviseur Pim. Voor het raam het bureau met ouwe iMac voor het broodnodige forum. Daarachter in de hoek een heerlijke kast vol onderdeeltjes, er bovenop onder andere de Polarex 75mm OTA, 2 Lancia 60mm OTA's en een buis van een oud elfje. Voor de Maankaart staat de kleine Polarex 50mm. Rechtsonder de 254mm Propdob en de oculairenkoffers. In het midden mijn huidige zenuwslopende project: een Celestron 102mm refractor op een (jawel) Meade GOTO montering. Deze gaat binnenkort helemaal uit elkaar voor een grondige pimpbeurt, want ook bij mij zijn de motoren doorgebrand. Voornamelijk gekocht om de Polarex te dragen als ik de Maan wil schetsen, maar voorlopig meer ellende van gehad dan plezier. Had ik kunnen weten natuurlijk.

Bekijk bijlage 14721

Op de tweede foto ziet u dat ik niet alleen Pim als gezelschap heb, maar ook een terrarium met daarin een rode rattenslang (Patheropsis Guttatus) Gezellig! Het raam heeft uitzicht op de zuidwestelijke horizon, dus mooie samenstanden van bijvoorbeeld Venus en de Maan kan ik voortaan tegelijk in één beeldveld met het Astroforum zien. Wal wil een mens nog meer?

Laatst bewerkt door een moderator:

Ionize

Schlauchmaus
Re: Toon hier je hobbygrot!

Huh? Pi niet meer in de woonkamer? Zal ik elk geval een hoop ruimte beneden schelen. Ik kom je hok z.s.m. van dichtbij bekijken! (vanavond tijd? :p) Kun je gelijk m'n collimatieproblemen beoorderlen..

scorpio

Donateur

Hé, dat is een leuk topic. Ik plaats ook nog wel wat foto's. Maar hoort dit hier wel thuis? Het zou van mij wel een blijvend topic mogen zijn.

MoreLinux

Donateur

Leuk idee!!! Waar zal ik 'm sticky maken??

Is een grot een accessoire of een zelfbouw/ATM???

Ionize

Schlauchmaus

Dit zou wel een leuke sticky zijn in ATM ja :p Helaas heb ik niks te tonen, ja een berg zaagsel in het fietsenhok en een vrouw ernaast die me een stoffer en blik aanreikt... :((

Hay is me voor :D

henkp

tangentenboussole

Leuk hoor, mooie ruimte, alleen vind ik die droger wat overdreven. Heb je geen dauwlinten? :D

Ionize

Schlauchmaus

breng hem nou niet op ideeen, zit ik straks weer avonden te solderen daar :p

Bij mij staat een gedeelte op zolder,deels opgesteld en deels in kisten.

C L A S S I C S C O P E S[attachment=0:3p22w462]telescope cave 005 III.jpg[/attachment:3p22w462]

Eli

Sunglass Milkyway

Eh, Classic_Scopes, wat jij hebt noem ik geen verzameling meer, maar een syndroom…

@henkp: Dat is volgens mij geen droger, maar een opdamper. Zijn bij BCC tamelijk goedkoop momenteel.

tomkooij

Donateur

Wat een coole hobbykamer, Roel! Jaloers! Helaas is mijn hobby kamer beperkte tot een hoekje op zolder voor de dob.

Ik heb dit topic verplaatst naar ATM, wegens te on-topic en veel te hoge kwaliteit voor Off-topic. Lijkt me idd iets voor een sticky, maar dat is aan de ATM moderatoren. (Als die hem niet meteen terug kicken naar Off-topic :oops: )

EricB

Rimpeling in de ruimtetijd

Leuk topic! De oogst valt me wel een beetje tegen. Misschien zitten veel mensen in hetzelfde schuitje als ik. Ik ga een keer rond met de camera, maar dat gaat even duren, want ik moet genoegen nemen met de verloren hoekjes: een plankje boeken hier, een laatje met oculairen daar. Maar ik zal het laten zien.

Maurice Toet

www.mauricetoet.nl

Eerste verdieping, kamer grenzend aan dakterras.

[attachment=2:2faq1u0p]hobbykamer_01.jpg[/attachment:2faq1u0p]

Op de foto hieronder is te zien, v.l.n.r.:
Takahashi FSQ-106ED met Vixen 70/400 mm volgkijker op Astro-Physics Mach1GTO
LZOS MC MTO-11CA Russentonne op Berlebach statief
INTES MK-69
Vixen 60/910 mm volgkijker
BORG 101ED (tekoop) op Losmandy GM-8 (verkocht)
INTES MK-67 op Vixen SP
Celestron 60/700 mm volgkijker
Vixen 102M achromaat

[attachment=1:2faq1u0p]hobbykamer_02.jpg[/attachment:2faq1u0p]
[attachment=0:2faq1u0p]dakterras_01.jpg[/attachment:2faq1u0p]

Roel

Totaal niet relevant

Zo!
Maurice, jij hebt het helemaal voor elkaar zo te zien. Een waarneemterrasje! Jaloers!

Patrick

Venetiaanse Koopman

Die van mij is langzaam aan het verhuizen naar de schuur ivm lawaai in de late (rigrnlijk alle) uurtjes...
Hier is een goed gedeelte te zien van mijn niuwe hobby-bunker, grotendeels gesponsord met afdankertjes van Helvoet BV, mijn werkgever. Van de TD zijn heeft zo zijn voordelen! Er moet nog wel wat aan verhuizing, afdichting en isolatie gedaan worden
De nieuwe telescoop heeft er nu nog geen plekje nu het nog een vochtige dampige schuur is...

ps... Het woord hobby-grot roept bij mij andere associaties op

Duveltje

Koen Miskotte

What's in a name ;-)...
Leuke topic!
Hierbij mijn hobby kamer. Momenteel heb ik geen telescopen (oja, een kleine BORG 45 ED f7) omdat ik meteorenwaarnemer ben. Ik heb wel een (reismontering) Kenko Skymemo op Berlebach statief uitgerust met zowel RA en DC motoren en een Baader LVI. Deze combinatie heb ik nog niet uit kunnen testen, dat zal komend voorjaar worden. En natuurlijk een Canon 40D en 10D met een Sigma 4.5mm F 2.8, Canon EF 15 mm F 2.8, Canon EF 100 mm F 2.0, Canon EF 200 F 2.8 en een Canon EF 400 F 5.6. Momenteel aan het sparen voor nog een set EF lenzen.
Als ik aan de PC werk en ben alleen thuis dan wordt ik geflankeerd door twee trouwe viervoeters....
[attachment=2:2cm4h40y]1.jpg[/attachment:2cm4h40y]
Achter de PC met de twee viervoeters Duveltje en Vodje....
[attachment=1:2cm4h40y]2.jpg[/attachment:2cm4h40y]
Overzichtje
[attachment=0:2cm4h40y]3.jpg[/attachment:2cm4h40y]
Kenko Skymemo

Jacky

Aarde

ze kopen niet alleen hun formica samen,maar nu ook al hun laminaatvloer.

scorpio

Donateur

Tja, wat jullie met je gordijnen doen dat doen wij met ons laminaatvloer. :wink:

Hier is mijn werkplaatsje, een gigantische assmblagehal waar alle dobson worden gemaakt :? . Binnenkort wordt die vergroot naar 6 x 4 meter maar nu moet ik het hier nog even mee doen. Er is weliswaar geen telescoop te zien want die staan weer verspreidt over het hele huis. Het is in mijn schuur één grote chaos maar dat komt door ruimte gebrek.
[attachment=1:2flev6da]15-11_2486.jpg[/attachment:2flev6da]
[attachment=0:2flev6da]15-11_2490.jpg[/attachment:2flev6da]

MoreLinux

Donateur

@scorpio: Da's een echte hobbygrot, d'r zijn enkele mooie telescopen uit voort gekomen.

Ben benieuwd of er nog meer "cave" mannen hun domein durven te laten zien?

Bovenaan Onderaan