Toch nog een vraagje over Post processing

Om toch nog even terug te komen op het verhaal, dit is de foto met Astronomy tool in PS en SiriL met de Optolong Enhanced

2,5 uur gestackt
30 sec subs

En hier zitten nog geen flats bij

Bijlagen

• 5840DAB9-FBD5-429E-8DAC-E6112D88C375.jpeg
    5840DAB9-FBD5-429E-8DAC-E6112D88C375.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 9
  • 5854AC62-866C-42BB-8F68-E160E35A7EE2.jpeg
    5854AC62-866C-42BB-8F68-E160E35A7EE2.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 9

thereebster

Stofdeeltje
Ik ben zelf nog echt geen pro hierin en weet niet welke apperatuur is gebruikt, maar over het algemeen kan het lonen om de subs wat langer te maken wanneer guiding goed werkt omdat je bij langere subs vaak toch minder ruis zien (iso/gain tov lengte). Wat ik uit de thread niet opmaak is of er darks bij zitten. Als de darks op ongeveer dezelfde temp en met dezelfde settings worden genomen als de lights kan de stacking tool identificeren welke pixels afwijkende waarden geven (hot/cold pixels) wat ook weer helpt meer detail naar boven halen.

SevenW

Meteoriet
Het is me niet helemaal duidelijk wat welke foto is hierboven. Kan je dat nog toelichten?

Siril moet uitstekend met de waas kunnen afrekenen en ik zou in dit geval geen geld uitgeven tot het probleem begrepen is.

@SevenW.
Ik had eerder in deze thread een foto gepost met 2/5 uur aan data met de cls clip in filter.

Daar zie je dus de witte waas overduidelijk.

Vervolgens heb ik nog eens 2/5 uur aan data gepakt, met de Optolong enhanced.

En dat heeft toch eigenlijk wel enorm geholpen samen met Astronomy Tool in Photoshop.

Verduidelijk dat de situatie ?

@thereebster nee zeker ik ben ook zeker geen pro, maar wil er wel naartoe werken eerlijk gezegd šŸ˜. Mooie uitdaging.

Helaas is mijn Guiding nog onderweg, de bedrading voor een LXD Meade-75 is niet zo makkelijk aan te komen.

Dit is inderdaad een gestackte foto, met Bias en Darks.
Nog geen flats of degelijke omdat ik een nieuwe filter binnen heb.

Bovenaan Onderaan