TIF probleem.

dickyblowout

Stofdeeltje
Ik heb per ongeluk subs in tif geschoten en krijg niet goed gedebayered en of gestackt, nu ga ik in het vervolg gewoon weer fits toepassen maar ik wil de data niet zomaar weg gooien. wie weet raad. Camera 294 MC pro.

MVG. Dick

wvreeven

Moderator
Welke applicatie gebruik je om te stacken? Kun je daar niet het juiste bayer patroon in opegeven? TIF converteren naar FITS heeft denk ik weinig zin aangezien de TIF header waarschijnlijk niet het juiste bayer patroon bevat dus die komen dan ook niet in de FITS header terecht.

MGralike

Donateur
Zoals Wouter zei...

In pixinsight, deepskystacker, astro pixel processor kun je gewoon de debayer format afdwingen / overrulen tijdens het staken.

dickyblowout

Stofdeeltje
Ik gebruik DSS PI en PS , DSS settings RAW/FITS gedaan alles zonder flats en darks dan stacken geen kleur en zeer matige resultaat. Wanneer ik probeer in PI dmv WBP kan ik geen debayer parameters invullen.

dickyblowout

Stofdeeltje
Dit is mijn eerste ervaring met een dedicated cam ben nog aan het worstelen met settings in sharpcap, lieve mensen alvast hartelijk dan voor de snelle reacties.

MGralike

Donateur
As is via "CFA/Debayer" in PI

Screenshot 2021-04-05 at 14.49.42.png

Of in het nieuwere WBP script (moest even zoeken, maar het is er wel als je uiteindelijk de basis data toevoegd...)

Screenshot 2021-04-05 at 14.53.25.png

Bovenaan Onderaan