tablet gezocht

wvreeven

Moderator
Misschien kun je uitgebreid uitleggen wat je er mee wil doen. Want er zijn zó veel modellen dat we wel het een en ander kunnen schrijven hier maar of je daar nu mee geholpen gaat zijn vraag ik me sterk af.

OK Wouter
IK wil hem vooral gebruiken voor Sky Safari 6 Pro .Voor de rest maakt het me niet veel uit. Ik heb wel een e-reader gehad ( met kaarten) maar die was zo afzichtelijk traag dat ik daarmee gestopt ben.

ArnoM

Donateur
2e hands zou ik eerlijk gezegd niet snel doen.
De mensen doen een tablet niet voor niets weg. Meestal is de accu bijna einde leven. En dat is een dure reparatie.
Snap dat een nieuwe een groter budget opsnoept, maar de voordelen zijn in mijn ogen te groot.
- langer updates (als de 2e hands uberhaupt nog updates krijgt)
- accu is beter
- snellere processor/geheugen

Dit ter overweging (als je dat niet al gedaan hebt).

Roel

Totaal niet relevant
Ik gebruik zelf een 10,5" Samsung Galaxy Tab S (de eerste versie uit 2014). Een afdankertje van mijn vrouw, puur en alleen voor Skysafari. Alles werkt goed en vlot, en op de donkere nachtstand verbruikt het scherm bijna niets aan stroom. Na een sessie van vele uren is er hooguit 20% van de batterij verbruikt, zelfs met het scherm continu aan.

Wifi uitschakelen (vliegtuigstand) in het veld helpt ook enorm: het steeds zoeken naar een netwerk kost veel stroom, en Skysafari heeft geen internetverbinding nodigom te werken (tenzij je ter plekke DSS afbeeldingen van de objecten wil downloaden).

Nadeel is de smalle rand van zo'n ding: je zit snel met je vingers ongewild op het scherm bij het oppakken. Ik denk er daarom over om hem permanent op een plankje te bevestigen die ruim groter is dan de tablet.

Laatst bewerkt:
Voor de Samsung Galaxy Tab S van de nieuwere generatie zie ik alleen Gooise prijzen.
Helaas heb ik daar niets aan.
En tweedehands is volgens ArnoM sterk af te raden.
Helaas; ik ben nog niets verder

Roel

Totaal niet relevant
Ik heb het accuverbruik een beetje getest. Ik heb de tablet met Skysafari aan (in "nachtmodus") vandaag in de schuur gelegd (koud). Scherm continu aan op 20% helderheid. Normaal zet ik hem donkerder maar hiermee compenseer ik een beetje het feit dat ik niet aan het scrollen en zoomen ben geweest. Na 6 uur is de accu van 100% naar 64% gezakt. Iets meer dan ik had verwacht, maar in de praktijk meer dan voldoende voor ongestoord meerdere avonden waarnemen!

Het gaat om een Samsung Galaxy tab S 10.5" van 7(!) jaar oud.

Dat ziet er nog goed uit!
Ben benieuwd wat dat refurbished betekent. Zou mooi zijn als er een nieuwe accu in zat.
Mijn vrouw kocht een tweedehands electrische fiets bij de fietsenmaker en die accu(zeer duur) was snel versleten..

Svego

Donateur
Voor mijn werk heb ik diverse test tablets, waaronder de galaxy tab A. Dit is een meer budget model van Samsung. Deze zijn wat zwaarder en trager dan de s modellen. Echter wel (nieuw) onder de 200 euro te krijgen voor het 8 inch model. En ik verwacht dat deze prima voldoet voor bijvoorbeeld skysafari.

Neo

Donateur
Maar dan heb je toch weer een TFT en geen Amoled schermtype waar het juist om te doen was.

Houdini

Donateur
De Tab A heeft een LCD scherm, de Tab S een OLED scherm. Maakt ongetwijfeld een verschil in het donker (OLED zwart = geen licht).

Bovenaan Onderaan