jeanpierre
keep it simple
Onlangs deed ik een oproep tot samenwerking voor projecten . Dienstig voor scholen of wat dan ook . Je hebt rappe mensen , hele rappe en je hebt dan Theo Mulder van Sterrenwacht Orion Bovenkarspel . Die stuurde mij een hele mooie presentatie door over het gebruik van een camera . Wat je met een DSLR makkelijk kan doen . Ik vind dit alvast heel waardevol en wil dit graag (uiteraard met zijn uitdrukkelijke toestemming) delen op het forum . Vragen kunnen worden gericht aan
volkssterrenwachtorion(at)gmail.com.
Ik heb het grote bestand in drie stukken verdeeld om hier te plaatsen .
Bekijk bijlage camera Theo Mulder 1.pdf
Bekijk bijlage camera Theo Mulder 2 pdf.compressed.pdf
Bekijk bijlage camera Theo Mulder 3 pdf..compressed.pdf
En de bijhorende uitleg van de fotobewerking van dezefde auteur, eveneens in 2 stukken
Bekijk bijlage Uitleg samen voegen foto in lagen in Adobe-1.pdf a.pdf
Bekijk bijlage Uitleg samen voegen foto in lagen in Adobe-1.pdf b.pdf
En een eerste resultaat staat al op hun website :http://www.volkssterrenwachtorion.nl/leesmeer/2015/foto's_zon_ en_maan.htm
En waarom ik dit persoonlijk zo waardevol vind : Ik streefde en vroeg naar samenwerking met verenigingen. En dat is nu eens wat wij NIET hebben en dat wij mogen gebruiken. SUPER !
Dat is dan een begin van echte samenwerking : een wisselwerking tussen verenigingen en groepen, géén éénrichtingsverkeer. Voelt erg goed...
volkssterrenwachtorion(at)gmail.com.
Ik heb het grote bestand in drie stukken verdeeld om hier te plaatsen .
Bekijk bijlage camera Theo Mulder 1.pdf
Bekijk bijlage camera Theo Mulder 2 pdf.compressed.pdf
Bekijk bijlage camera Theo Mulder 3 pdf..compressed.pdf
En de bijhorende uitleg van de fotobewerking van dezefde auteur, eveneens in 2 stukken
Bekijk bijlage Uitleg samen voegen foto in lagen in Adobe-1.pdf a.pdf
Bekijk bijlage Uitleg samen voegen foto in lagen in Adobe-1.pdf b.pdf
En een eerste resultaat staat al op hun website :http://www.volkssterrenwachtorion.nl/leesmeer/2015/foto's_zon_ en_maan.htm
En waarom ik dit persoonlijk zo waardevol vind : Ik streefde en vroeg naar samenwerking met verenigingen. En dat is nu eens wat wij NIET hebben en dat wij mogen gebruiken. SUPER !
Dat is dan een begin van echte samenwerking : een wisselwerking tussen verenigingen en groepen, géén éénrichtingsverkeer. Voelt erg goed...
Laatst bewerkt door een moderator: