StarNights 26-28 augustus

NVDW

Lave System
Ja :)
Misschien dat ik zaterdags eens kom. Wil er nu al een paar keer naartoe komen en telkens kwam er iets tussen. Dit jaar ben ik eindelijk eens vrij.

Skyheerlen

Moderator
Voor mij ook de eerste keer, maar als ik zo luister naar waarnemers die er eerder waren, wordt het gezellig.

oetie

Obscuur Object
Hmmm lijkt me toch wel eens leuk :unsure:
Hoe ziet het met de kwaliteit van de hemel, daar?
Eerst even overleggen met de feestcommissie thuis!

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Hoe zit het met de kwaliteit van de hemel, daar?

Vergelijk het gerust met de Lus in Melissant (iets beter, maar de Pest zit rond Ieper niet in het noorden). SQM rond de 20.1-20.2, soms iets meer op een erg transparante nacht.

Niet echt donker en als ik daar woonde zou ik steevast tussen Veurne en Ieper waarnemen (daar is het een pak donkerder en haal je meestal SQM 20.7, dus evenveel als in Honsem waar ik af en toe de kijker opstel) maar niet compleet verpest.

Lichtkoepels vooral ZZO (Lille en agglomeratie).

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Al was het maar om door @Skyheerlen zijn nieuwe telescoop te kijken 😲
Ik heb ook leuk speelgoed om in die telescoop te steken. Hint: op 3x (met een 75mm f/1,4 foto-objectief) zag ik daarmee onlangs de Noord-Amerikanevel en Pelikaannevel zonder problemen, incluis H-alpha-vlekjes ten zuiden ervan, vanuit een tuin in Boechout.

Jef De Wit

Donateur
Oh sjmock. Dat zet druk. Ik werk me een pan uit om ‘m zo ver te hebben dat ik ‘m mee krijg. Zoals die nu nog is, krijg ik ‘m niet alleen mee de auto in.
Druk... dat is niet de bedoeling. Ik meen mij te herinneren dat ik ergens gelezen had dat je 'm mee zou brengen.

Jef De Wit

Donateur
Er zijn bijna 50 deelnemers 'zichtbaar' ingeschreven. Niet iedereen laat zijn naam op de website publiceren, dus waarschijnlijk is de kaap van 50 al lang overschreden. Plus diegene die nog moeten inschrijven. Dat wordt gezellig druk :)

Bovenaan Onderaan