Spelen met de smartphone

Harro

Fervent dobsonman
Wat krijg je al veel detail bij 16 seconden belichting zeg. Die M101 bijvoorbeeld.

VErder is vooral M97 mooi kleurrijk geworden!

Maak ik hieruit op dat jouw 300kijker geen dobson is, maar op een equatoriale montering staat ?

Yvg

Saturnus
Nog eentje vergeten, M 27 of de Halternevel
Oculair uit de adapter geklikt , gelukkig blijven zitten door de aanpassing dus wat onscherp.
Laat toch al goed zien wat mogelijk is met wat te knoeien

Bijlagen

• M 27 x.jpg
    M 27 x.jpg
    323,1 KB · Weergaven: 29

Gert2015

Callisto
Daar zitten toch mooie exemplaren bij zeg, detail en zelfs kleur hoe gaaf is dat!

M101 en het M27 vind ik zijn bijzonder mooi.

Ik heb zelf sinds kort ook een Xiaomi, i.d.d. erg leuk om mee te experimenteren zeker met 30 sec sluitertijd op het toestel. Kan alleen niet volgen dus vergroten zit er niet zo in. Maar de Melkweg moet lukken.

Laatst bewerkt:

Olivier

Mercurius
Toch indrukwekkend .
ik heb ook een Xiaomi maar weet niet hoe je aan die lange sluitertijd kom..kan je dat eens uitleggen. Dank u

Gert2015

Callisto
Toch indrukwekkend .
ik heb ook een Xiaomi maar weet niet hoe je aan die lange sluitertijd kom..kan je dat eens uitleggen. Dank u

Het ligt eraan of de smartphone camera een Pro modus heeft, de meeste Xiaomi toestellen wel.
Maar als je in het camera scherm bent vindt je onderin de basis instellingen zoals portret, nacht maar dus ook Pro.

De pro modus geeft je de mogelijkheid om de White balance, Focus, sluitersnelheid en de ISO manueel aan te passen.
Het menu helemaal rechtsboven geeft de mogelijk om in RAW op te slaan en dan later te bewerken in bijv Lightroom.

Ook zijn er apps om de sluitertijd van je smartphone wel aan te kunnen passen mocht dit niet lukken.

Laatst bewerkt:

Olivier

Mercurius
Bedankt Gert2015
Dat heb ik dus niet (Pro en ook nacht niet). Dus moet ik op zoek naar een App. Enige aanbeveling?
Dank u

Gert2015

Callisto
Bedankt Gert2015
Dat heb ik dus niet (Pro en ook nacht niet). Dus moet ik op zoek naar een App. Enige aanbeveling?
Dank u
oké, dat is jammer. Da i.d.d. een app proberen. Heb zelf Lr gebruikt maar die werkt niet op alle telefoons (de sluiterstand). Maar als ik zo even Google op smartphone camera app krijg je aardig wat alternatieven

Yvg

Saturnus
De eerste resultaten in deze topic zijn met een 150mm/f5 gedaan dus waarom zou het met een 130mm/f7 niet lukken..
Proberen maar zou ik zeggen en plaatsen maar die opnamen
Ga ik trouwens ook nog wel proberen met m'n budget setje (Tasco 114mm/f3.9)

Yvg

Saturnus
Opnieuw met de Xiaomi en 150mm/f5 Skywatcher aan het "knoeien"
Ditmaal op Jupiter, Saturnus en Mars.
De één al wat beter gelukt dan de andere
Saturnus en Mars zijn al toonbaar, Jupiter kan beter.

Bijlagen

• 250620_Jupiter_Io.jpg
    250620_Jupiter_Io.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 26
  • 250620__Saturnus.jpg
    250620__Saturnus.jpg
    63,3 KB · Weergaven: 27
  • Saturnus_5 manen.jpg
    Saturnus_5 manen.jpg
    166,7 KB · Weergaven: 22
  • 250620_Mars.jpg
    250620_Mars.jpg
    6 KB · Weergaven: 25

Rorryvh

Stofdeeltje
Enige tijd geleden ook geprobeerd met mijn Iphone 11 pro, viel best wel mee het resultaat.
Het wordt voor iedereen die begint wel een leuke verassing voor wat met kan zien.

orion.jpg

Yvg

Saturnus
Komeet NEOWISE van 18/07 met de Rednote
16s iso 1600

Bijlagen

• NEOWISE__Xiaomi Rednote.jpg
    NEOWISE__Xiaomi Rednote.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 10

Yvg

Saturnus
Saturnus via oculairprojectie met de Xiaomi
150mm/[email protected] Skywatcher met oculair 4.8mm
Video van 1800fr waarvan 1000 gebruikt

Bijlagen

• Saturnus_280820.jpg
    Saturnus_280820.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 9

vugth02

Henk
Hoe stel je de focus van de smartphone in? Ik krijg het beeld niet scherp, welke instelling ik ook toepas

Yoda

Donateur
Er zitten hier inderdaad mooie exemplaren bij Yvan.
Fantastisch wat men kan bereiken met een smartphone.

Bovenaan Onderaan