Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
90% lucht, zijn rijkdom is gebaseerd op de waarde van aandelen. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het ontwikkelen van de SpaceX Starship is kapitaalintensief. Investeerders willen lang bijpassen zeker zolang Musk zijn positieve praatjes kan verkopen. Maar het tij kan soms snel keren.Ach, Musk is rijk genoeg om het desnoods zelf te betalen. Een half miljard ligt hij niet wakker van.
Hij verdient lekker aan Nasa, dus zolang ze hem nog nodig hebben zit hij goed.90% lucht, zijn rijkdom is gebaseerd op de waarde van aandelen. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het ontwikkelen van de SpaceX Starship is kapitaal intensief. Investeerder willen lang bijpassen zeker zolang Musk zijn positieve praatjes kan verkopen. Maar het tij kan soms snel keren.
Ja hoor ik kijk met belangstelling uit naar de volgende succesvolle poging.Kunnen we het gehalte aan fauteuil-expertise enigzins binnen de perken houden?
Nee Tom, het is voor zover ik weet niet duidelijk wat er is gebeurd en daarnaast lijkt het er een beetje op dat het zelfvernietigings mechanisme niet goed heeft gewerkt. Ik denk dat SpaceX nog veel moet analyseren...Heeft men nu al verklaard wat er met de 2e trap gebeurd is?
Even een kanttekening: Starship is niet gebouwd door NASA, wel door SpaceX. Bovendien betreft het hier geen echt flight model die een echte terugkeer in de atmosfeer moet overleven. Dus waarom tijd en budget steken in iets wat eigenlijk niet nodig is voor de test?Prachtige beelden @BrMo, wat een geweld! En er sneuvelen i.d.d. behoorlijk veel tegels, dacht dat Nasa al wel ervaring had.... hoop dat ze het nu beter doen.
huuh??Ruimtevaart is uitermate vervuilend. Bemande ruimtevaart in nog grotere mate dan onbemande.
Geen idee of daar cijfers van zijn. Maar bemand wordt in de regel uitgevoerd met grotere raketten, meer boosters/trappen en interfaces tussen raket en capsule.huuh??
Kan je deze beweringen staven met harde cijfers?
Geen idee of daar cijfers van zijn. Maar bemand wordt in de regel uitgevoerd met grotere raketten, meer boosters/trappen en interfaces tussen raket en capsule.
kom nou, kunnen wel allemaal even proberen kritisch naar de zaken en de getallen te kijken?Wel jammer dat er bij de eerst mogelijke toepassingen van Starship wordt gesproken over het lanceren van 10.000 Starlink satellieten in één keer.
touché, deze keer niet gedaan inderdaad, gewoon youtube getal gekopieerdkom nou, kunnen wel allemaal even proberen kritisch naar de zaken en de getallen te kijken?
Weet ik....Even een kanttekening: Starship is niet gebouwd door NASA, wel door SpaceX.
De suggestie is dat dit een soort goedkope mockup is van Spaceship, maar is dat ook echt zo?? Ik denk van niet. Maar heb er geen specifieke kennis over.Bovendien betreft het hier geen echt flight model die een echte terugkeer in de atmosfeer moet overleven. Dus waarom tijd en budget steken in iets wat eigenlijk niet nodig is voor de test?
Grosso modo zou deze suggestie er op neer kunnen komen dat de hitte wering goedkoop is gemaakt en vastgemaakt. Qua gewicht misschien zelfs wel lichter gemaakt. Maar eerlijk gezegd zou ik dat niet doen als ik SpaceX was. Wetend hoe kwetsbaar de verbinding tussen hitte wering op een koude tank is zou ik dat zo vroeg mogelijk in een lancering willen uittesten om nog bij te kunnen sturen wanneer nodig.Een "lower grade build" is trouwens helemaal niet ongewoon, en heeft helemaal niets te maken met kwaliteitsissues. In de ontwikkeling van een missie worden heel veel testmodellen gebouwd, maar niet ieder testmodel is tot in de puntjes volledig in lijn met alle standaarden voor het effectieve vluchtmodel. Het zou anders gewoon onbetaalbaar worden.