Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
zal er waarschijnlijk toe leiden dat Elon Musk dit zeer zeker een succes zal noemen.
Onze eigen mening is in dit licht bezien niet relevant.
Op zijn minst. Zie het als een voorteken voor een man die naar Mars wil met die raket.Marsmannetjes....????
Leg het uit hoe je het uit wil leggen; zo is het niet bedoeld. Alleen degen die verantwoordelijk is, bepaalt of het een succes is of niet. Onze mening is niet relevant.
Op zijn minst. Zie het als een voorteken voor een man die naar Mars wil met die raket.
Die tweede trap (Starship zelf dus) is niet helemaal gegaan zoals bedoeld. Er zijn vanuit Florida beelden geschoten met een telescoop waarin te zien is dat de voorkant van Starship intact omlaag is gekomen. Dat zal niet naar wens zijn van de FAA vermoed ik.Jetze; Blijft wel de vraag wat er precies met de 2e trap gebeurd is.
Weinig goeds zoals te zien was.
Maar volgens Space x is deze expres tot ontploffing gebracht ivm te veel afwijking van de geplande koers.
Uiteindelijk zal het wel goed komen. Ze werken daar volgens de ''trial and error'' methode. Zo kost het wel enorm veel geld, maarIk krijg steeds meer mijn bedenkingen omtrent dit spacex project, maar goed houd ze van de straat. Op naar de volgende succesvolle mislukking.
Klopt, ze bouwen seriematig hun grote (heavy) raket, hebben meerdere starships in aanbouw en er worden aan de lopende band motoren gemaakt. Wanneer ze met deze - relatief goedkope - manier van ontwikkelen een jaar of twee jaar eerder kunnen lanceren dan met - zeg maar - de "Methode Nasa" (dat is dus de vraag!) dan loont deze manier van ontwikkelen.Uiteindelijk zal het wel goed komen. Ze werken daar volgens de ''trial and error'' methode. Zo kost het wel enorm veel geld, maar
ze hebben al bewezen dat het werkt voor hun.
Het is in ieder geval een tamelijk vervuilende wijze van produceren en ontwikkelen.Klopt, ze bouwen seriematig hun grote (heavy) raket, hebben meerdere starships in aanbouw en er worden aan de lopende band motoren gemaakt. Wanneer ze met deze - relatief goedkope - manier van ontwikkelen een jaar of twee jaar eerder kunnen lanceren dan met - zeg maar - de "Methode Nasa" (dat is dus de vraag!) dan loont deze manier van ontwikkelen.
Ik zal niet kunnen beoordelen of dit beter is.
Misschien wel Hans, ik beschik eerlijk gezegd over te weinig info om dat te beoordelen. het is natuurlijk zo dat ook in de klassieke ontwikkelwijze er getest moest worden. De vraag is dus enerzijds hoeveel meer/minder er bij iedere methode getest moet worden en hoeveel sneller/trager in doorlooptijd er gewerkt kan worden en natuurlijk hoeveel mensuren en materialen er ondertussen worden verbruikt. Ik kan dat als buitenstaander allemaal niet inschatten.Het is in ieder geval een tamelijk vervuilende wijze van produceren en ontwikkelen.
Ik ken die informatie ook niet maar het laten exploderen van een raket boven de oceaan zonder ook maar iets op te ruimen lijkt me vervuilender dan testen en rekenen ergens in een gecontroleerde omgeving waarbij de milieuvergunning - neem ik aan - enige eisen bevat omtrent het opruimen van de rotzooi.Misschien wel Hans, ik beschik eerlijk gezegd over te weinig info om dat te beoordelen. het is natuurlijk zo dat ook in de klassieke ontwikkelwijze er getest moest worden. De vraag is dus enerzijds hoeveel meer/minder er bij iedere methode getest moet worden en hoeveel sneller/trager in doorlooptijd er gewerkt kan worden en natuurlijk hoeveel mensuren en materialen er ondertussen worden verbruikt. Ik kan dat als buitenstaander allemaal niet inschatten.
Je moest eens weten wat er aan ''rotzooi'' door Space X veroorzaakt is. Alleen al om de boosters te laten landen kostte al heel veel pogingen waarbij het regelmatig mis ging.Ik ken die informatie ook niet maar het laten exploderen van een raket boven de oceaan zonder ook maar iets op te ruimen lijkt me vervuilender dan testen en rekenen ergens in een gecontroleerde omgeving waarbij de milieuvergunning - neem ik aan - enige eisen bevat omtrent het opruimen van de rotzooi.
Ja, ik weet echt niet hoe veel er mis is gegaan. Maar ik weet ook echt niet hoeveel troep er door de Nasa in de oceaan is verdwenen. Ruimtevaart is uitermate vervuilend. Bemande ruimtevaart in nog grotere mate dan onbemande. En ik weet zeker dat er heel veel politiek achter de schermen speelt in het nemen van beslissingen en ook bij het accepteren van allerlei ongein. Of bij het toekennen van opdrachten. Jij hebt daar zeker meer ervaring mee dan ik gezien je werkplek.Je moest eens weten wat er aan ''rotzooi'' door Space X veroorzaakt is. Alleen al om de boosters te laten landen kostte al heel veel pogingen waarbij het mis ging.
Maar ja, noodzakelijk voor de ontwikkeling, en Nasa wachtte op raketten die naar het space station konden gaan.
En die hebben een machtige lobby, die veel voor elkaar krijgt bij de USA regering.
Totdat het geld op is. Spacex is een commerciële onderneming. Dit jaar in het eerste kwartaal 55 miljoen dollar winst op een omzet van 1,5 miljard.Uiteindelijk zal het wel goed komen. Ze werken daar volgens de ''trial and error'' methode. Zo kost het wel enorm veel geld, maar
ze hebben al bewezen dat het werkt voor hun.