Sharpening

Astrobug

Atoom
Hier kun je wat info vinden. Deze 2 gebruik ik altijd. Wel niet in overdrijven en er moet voldoende data aanwezig zijn.

Hier kun je wat info vinden. Deze 2 gebruik ik altijd. Wel niet in overdrijven en er moet voldoende data aanwezig zijn.

Die gebruik ik ook, toch bedankt.

Astrobug

Atoom
Er zijn mensen die ook topaz gebruiken voor verscherping maar deze weg raad ik je niet aan. Dan zitten we in de wereld van de creationisme 😜. Meer data is een betere weg.

Topaz gebruik ik ook maar vind ik toch een lap middel, mijn normale proces is als volgt: ABE of DBE, PCC, denoise met MLT en MMT(nu ook exterminator), dan naar niet lineair(stretch), curve transformation, SCNR(greens), en nu komt het: sharpness, ik heb al van alles geprobeerd zoals de tutorial hierboven beschreven, luminence sharpening etc, wat ik ook heb geprobeerd in de lineaire fase is deconvolution(Ez decon)en hiermee nog nooit succes gehad. Ik denk dat ik redelijk op weg ben maar mis sharpening skills. Er is waarschijnlijk geen quick fix en zal ik meer moeten lezen, youtube en oefenen. Daarom als iemand mij een zetje in de goede richting kan sturen, graag. BTW ik heb ook best wel leuk resultaat, maar wil beter.Hksen bezem beter klein.jpg

svdwal

Sander - Moderator
Wat denk jij wat er nog niet goed is?

Zelf zou ik eerst voor ronde sterren in de hoeken zorgen. Field flattener erbij, of beter afstellen

Astrobug

Atoom
Gebruik je de tool DynamicPSF bij je decon?
Zelf sterren aanduiden werkt niet altijd goed. Met deze tool werk je veel nauwkeuriger.
Via ezdecon werk ik nog niet. Misschien is het EZ :)
Gebruik je ook HDR multiscale?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan