Screencapture videos - Ervaringen met Activepresenter?

Misschien wat off-topic, maar voor mijn Youtube kanaal zoek ik een gratis te gebruiken programma (voor niet-commerciele doeleinden) om screen-capture video's te maken, inclusief geluid.
Ik lees veel over de gratis versie van Activepresenter voor dit soort doeleinden. Is er wellicht iemand die hier ervaring mee heeft?
Een discussie hierover hoeft hier misschien niet. Een PM is wellicht beter?

Bij voorbaat dank!

IridiuM

Pluto
Ik weet niet of jouw pc een dedicated videokaart heeft? Dus een losse videokaart en niet één die op bij de processor geplakt zit. Dan kun je kijken of Nvidia GeForce Experience werkt. Misschien staat deze al op je machine: Deze open je door op Alt + Z te drukken.
En anders (mocht jij Windows 10 draaien) kun je de Xbox Game Bar installeren. Druk op windows-toets + G om deze te openen.

Heb OBS vroeger veel gebruikt voor streaming en maken van lokale opnames. Bestaat ook erg veel documentatie van, dus je kan er makkelijk mee beginnen.

Heb het geinstalleerd en in ieder geval de eerste screen- en audiocapture mee gedaan. Er kan natuurlijk nog veel meer mee, maar dat ga ik met de tijd uitzoeken.
Dank voor de tip in ieder geval.

Ik ben tevreden met de screen capture met behulp van het Movavi programma. Maar nu heb ik dit programma nog niet volledig begrepen

Bovenaan Onderaan