Ruis met Skywatcher 200 PDS reflector naar primaire scherpstelling en reflexcamera

Gonzalo Profe

Meteoriet
Hallo -- ik ben een Spaanse wiskundeleraar.

Wanneer ik deep sky-astrofotografie doe met mijn Skywatcher 200PDS-reflector, prime focus en reflexcamera (CANON 80D), vind ik dit effect soms, wat niet te wijten is aan de lokale lichtgradiënt. Ik denk dat het een weerspiegeling is van de secundaire spiegel en meestal blijft er iets hangen of verdwijnt zelfs als je de camerapositie 90 graden en ten opzichte van de buis draait.

Dit defect heeft altijd dezelfde vorm, het wordt versterkt bij het stapelen van afbeeldingen omdat het in alle afbeeldingen zit, het is niet afhankelijk van de positie van het object (soms verschijnen objecten ver van stadslichten op het zenit). Ik denk dat het een weerspiegeling is van de secundaire spiegel. Is het iemand overkomen en kun je je ervaring delen?

Bijlagen

• Error 200PDS.jpg
    Error 200PDS.jpg
    778,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt door een moderator:

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Graag in het Nederlands -- ik heb het even ge-Google-translated.

Dat ziet er mij niet "een reflectie van de secundaire", neen. Eerder een lichtlek ergens, of slechte baffling (heb je een baffle aan de voorkant van de telescoop die de buis langer maakt, want de buis is eigenlijk wat te kort)?

Neo

Donateur
Is de Camera viewfinder misschien niet afgedekt? Strooilicht van buren?
Storende maan ergens aan de hemel? Datum van de opnames?

Gonzalo Profe

Meteoriet
En primer lugar, MUCHAS GRACIAS por responder. Estoy muy feliz de estar en este foro. Puede que se deba a una luz parásita de los vecinos a través de la parte del ocular que no estoy cubriendo. Es una idea que no consideré. Voy a mirarlo.