Rosette nevel

Maart

Pallas
Ondanks de kou afgelopen vrijdag toch een avondje foto`s kunnen schieten. Afgelopen maand mijn DSLR gemodificeerd en wat een verschil! Had ik veel eerder moeten doen.
Genoeg gepraat, hier het resultaat :D

Lights: 100x 120sec
darks: 60x 120sec
Flats: 30x
Bias: 60x

Equipment: ES 152 MN, EQ-6, 500D gemodificeerd in combinatie met een L-enhance.

Rosette.png

Laatst bewerkt:

jeroenm

Quaoar
Foto lijkt erg veel op die van mij. Ook met L-eNhance geschoten. Ziet er verder mooi uit(y).

Heb het weekend nog 25×180 erbij geschoten. Nog niet toegevoegd.

jeroenm

Quaoar
@jeroenm Ik moest hem even opzoeken maar vind jou versie op astrobin toch echt een stuk mooier. Die van mij is nog wat flets.
gebruik je PS of Pixinsight om te bewerken?

Gebruik zelf APP om te stacken (sinds kort) PS CS6 met de astronomy tools + GradientXterminator, AstroFlat PRO en Topaz Denoise.

merk wel dat we qua Gear een beetje het zelfde hebben, leuk om de vergelijking te zien

Maart

Pallas
gebruik je PS of Pixinsight om te bewerken?

Gebruik zelf APP om te stacken (sinds kort) PS CS6 met de astronomy tools + GradientXterminator, AstroFlat PRO en Topaz Denoise.

merk wel dat we qua Gear een beetje het zelfde hebben, leuk om de vergelijking te zien
Ik zie net dat ik het niet heb vermeld maar heb gestacked met DSS en daarna Siril gebruikt. Ben niet zon held mbt het bewerken van foto's dus er zal zeker nog meer uit te halen zijn. Zal eens proberen of ik er wat meer uit kan halen.

Haha ja zelfde mount en filter :p

Maart

Pallas
Ik heb het zelf gedaan, het is even wat werk maar het is niet moeilijk. Zijn alleen veel schroefjes en enkele zijn lastig te bereiken.

Bovenaan Onderaan