Resultaat bouw telescoop

Nathalie17

Stofdeeltje
Hallo,
Nadat wij de telescoop hebben afgebouwd, hadden wij het plan nog een keer in de avond door de telescoop te gaan kijken. Helaas liet het weer dat niet toe, het regende veel en was vaak bewolkt. Toch hadden vanavond nog even de kans om er doorheen te kijken. Toen wij door de telescoop heen keken, konden erg veel sterren zien, de een wat feller dan de ander. Dit is helaas minder goed te zien op de foto. Ik zal hieronder nog een paar van de foto's plaatsen. Toch was het erg leuk dat we wat konden zien, nadat we hier weken aan hadden gewerkt.tempImageih3qp9.pngtempImage5oUExX.pngtempImagewGZsni.pngtempImage5f6tHS.png

Skyheerlen

Moderator
Gefeliciteerd! Hebben jullie ook al ‘echte’ objecten geprobeerd, zoals de maan, of bijvoorbeeld de Orionnevel (M42)?

Ga niet zomaar naar de zon kijken, ook niet met een filter dat op een oculair geschroefd kan worden. Oogschade is onomkeerbaar.

Nathalie17

Stofdeeltje
@Skyheerlen , Helaas niet. De afgelopen week is het alleen maar bewolkt geweest, en dinsdag is onze presentatie van het pws. Ik ben bang dat we voor die tijd nier meer de maan gaan zien. Hopelijk nog een keer later. Lijkt mij heel erg leuk!

ErikDijk

Donateur
Mooi dat het tot zover goed is gegaan.
Jammer inderdaad dat het de komende tijd alleen maar bewolkt lijkt te zijn.
Inderdaad eerst maar eens zien of jullie de maan zouden kunnen bekijken of, zoals @Skyheerlen zegt, de Orionnevel.
Jupiter kan ook wel leuk zijn om te bekijken en eventueel de Plejaden (M45).
Stellarium is een leuk programma om uit te zoeken waar deze objecten aan de hemel te vinden zijn.
Eventueel de webversie https://stellarium-web.org

Bovenaan Onderaan