Rare steen gevonden

Rommert

Atoom
Ik heb een steen gevonden die ging af op de metaaldetector er zit een soort glitter in de sten we weten niet wat het is kan iemand hierbij helpen20201231_141614.jpg

sdn

Eris
Waar heb je dit gevonden?

Weet je zeker dat het een steen is, en niet een verroest en aangekoekt stuk ijzer? Dat lijkt me bij een vondst in Nederland waarschijnlijker dan natuurlijk magnetiet. De kleine kristalletjes zullen wel magnetiet zijn, maar die kunnen ook ontstaan op een verroest stuk ijzer.

Neo

Donateur
Het lijkt op ijzeroer. Dat vind je vrij algemeen in onze vaderlandse bodem, van kleine stukjes tot flinke brokken van meerdere kilo's. Check google er maar eens op.

Rommert

Atoom
Waar heb je dit gevonden?

Weet je zeker dat het een steen is, en niet een verroest en aangekoekt stuk ijzer? Dat lijkt me bij een vondst in Nederland waarschijnlijker dan natuurlijk magnetiet. De kleine kristalletjes zullen wel magnetiet zijn, maar die kunnen ook ontstaan op een verroest stuk ijzer.
Ik weet zeker dat het een soort steen is want we hebben met een soort houweel erop geslagen en het ging bijna niet kapot. Ik heb het gevonden in het bos

Ray 0118

Carbo
Het strand ligt er vol mee. De een nog mooier dan de anderen.

Bijlagen

• IMG-1927.jpg
    IMG-1927.jpg
    153,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG-1928.jpg
    IMG-1928.jpg
    129,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG-1929.jpg
    IMG-1929.jpg
    138,8 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan