Plaats hier je weerfoto's deel 2

meegja

Chaoot
Vanavond een raar, zwaar wolkendek wat maar heel weinig beweging vertoonde. Dat er toch meer dan genoeg beweging inzat (in diverse richtingen), toont deze versnelde opname aan. In totaal ongeveer 21 minuten (3 x 7 minuten) versneld naar 44 seconden. Kort daarna vanuit het oosten zeer zware regen en onweer.
Video onder de foto.

20210627_195800.jpg

ArnoM

Donateur
Vanavond een raar, zwaar wolkendek wat maar heel weinig beweging vertoonde. Dat er toch meer dan genoeg beweging inzat (in diverse richtingen), toont deze versnelde opname aan. In totaal ongeveer 21 minuten (3 x 7 minuten) versneld naar 44 seconden. Kort daarna vanuit het oosten zeer zware regen en onweer.
Video onder de foto.

Bekijk bijlage 1475543

PE1PQX

Donateur
Van dezelfde avond was ik er nog eentje kwijt, ik had de 2e map gemist die de camera aanmaakt zodra middernacht gepasseerd wordt... Tussen een hoop donkere missers zat deze nog met een paar fijne kneiters van inslagen. (Canon 60D en 24 mm objectief)

Bekijk bijlage 1475401
Dat is bij mij ook de reden dat ik het programma van Canon zelf gebruik om de foto's van kaart/camera in de pjoeter te krijgen. Dan worden alle mappen op de kaart gelezen en gekopieerd naar de PC.

Verder: gave foto's allemaal!!!

wvreeven

Moderator
Er is veel hoge bewolking boven een flink deel van Chili en ook boven Rubin Observatory. Deze foto is van vandaag rond 13:50 Chili tijd.

IMG_1024.jpeg

marcieow

Vesta
Afgelopen weekend ff naar familie in Groningen geweest. Ik dacht van tevoren nog, aangezien mijn moeder een ruime tuin op het west-noordwest heeft, misschien fototoestel meenemen ivm NLC's? Nahh, komt er vast niet van en het weer werkt vast weer eens tegen.... Dus niet.... Dan maar een hele snelle vanaf het bovenste raampje met de mobiel. Het had zo mooi kunnen zijn...:surrender:

Bijlagen

• IMG_20210627_235330[1].jpg
    IMG_20210627_235330[1].jpg
    379,5 KB · Weergaven: 13

Neo

Donateur
Een leuk weetje over regenbogen en fotografie:
Toen ik een 24 mm lens op de Canon probeerde was de regenboog tot mijn verrassing bijna verdwenen. Huh... :oops:

Opeens realiseerde ik me dat er nog een polarisatiefilter op de lens zat.
Hieronder zie je twee foto's direct na elkaar genomen met het filter in de uiterste standen.
Nooit geweten... ;-)

pol-A.jpgpol-B.jpg

Bovenaan Onderaan