Plaats hier je weerfoto's deel 2

oetie

Obscuur Object
Prachtig! Hier weer geen onweer :/
(Maar ben ook wel blij dat er geen hagelstenen van 10cm zijn gevallen)

zwik

Zeg ik niet
No Title

Gisteren vlak voor zonsondergang was de lucht fantastisch mooi oranje gekleurd! Daarna was er ook wat onweer.

Bijlagen

• photo81206.jpeg
    photo81206.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 0
  • photo81207.jpeg
    photo81207.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 0

Skyscanner

Deepskylogger
Geweldig mooie plaatjes! Ik baal ontzettend dat mijn Nikon kapot is en ik me moet behelpen met het übercrappy Windows phone cameraatje.

EdwardB

Donateur
No Title

Hee, mijn tekst stond er niet meer bij. Opnieuw typen.

Avondrood, mooi weer in de boot? We zullen zien. Opgenomen rond 22:10. Sinds anderhalve maand heb ik ook zo'n vingerveegtelefoon. Erg handig als je kiekjes snel wilt delen.

Neo. Wat is dat precies op de foto?

Bijlagen

• photo81224.jpg
    photo81224.jpg
    1 MB · Weergaven: 0
  • photo81225.jpg
    photo81225.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 0
  • photo81226.jpg
    photo81226.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 0

EdwardB

Donateur
Aha. Ik was zo afgeleid door de rode kleur dat ik niet eens op de regenboog lette. Vanavond zag ik vanuit Utrecht ook een regenboog. Daarna ben ik gaan hardlopen om die pot met goud aan het einde van de regenboog te zoeken.

Ja Oetie. Het was hoog tijd om m'n koelkastje te vervangen. Alleen word ik soms gek van die kleine toetsen. Een stylus-pen biedt weinig soelaas.

No Title

Na één van de juni-onweders was boven Lennik deze dubbele regenboog te zien. Ik stond gelukkig op een goede plek :)

Bijlagen

• photo81397.jpg
    photo81397.jpg
    193,5 KB · Weergaven: 0

rwagter

Ralph
Een strookje Kelvin-Helmholtz wolken, eergisteravond.
dit leest als, ach een strookje kelvin helmholtz wolkjes, verder niets bijzonder...., wat een mooie observatie en een mazzel om dit toch wel bijzondere fenomeen te sien en dan vast te leggen.

ralph

linda

No Title

Indrukwekkende onweersbui toen we door Zweden reden. Op een gegeven moment moest ik de auto aan de kant stilzetten omdat het te hard regende en ik niets meer zag. Deze is genomen kort voordat het ging regenen.

Bijlagen

• photo81961.JPG
    photo81961.JPG
    167 KB · Weergaven: 0

Elbert

Quaoar
No Title

Gisternacht ging het hier flink loos, gelukkig ging het pas laat regenen zodat ik nog een paar bliksemplaatjes kon schieten en lekker van het spektakel kon genieten.

Bijlagen

• photo82467.jpg
    photo82467.jpg
    190,5 KB · Weergaven: 0

Rem

Rogue planet
Wie kent dit verschijnsel? En heeft dit een naam?
Gisteravond was ik onderweg naar Amsterdam, en ter hoogte van Leiderdorp om 20:15 viel me dit op: de sluierbewolking, of heiigheid, of wat het ook was, werd van oost naar west doorkliefd door een strook helderheid. Ik heb de auto even aan de kant gezet om dit vast te leggen:

20160914_201641.jpg
Oost

20160914_201631.jpg
Oost

20160914_201656.jpg
West

Rem

Rogue planet
*Even googlen op "anticrepusculaire stralen"* Nee, als ik me niet vergis waren het geen stralen van de zon maar echt een stuk blauw tussen twee helften sluier in. Alsof er twee fronten op elkaar botsen of zoiets. Maat thx, nu weet ik ondertussen wat die anticrepusculaire stralen zijn. En ook wat "gewone" crepusculaire staralen zijn, hier heb ik verse van vanmorgen, nu weet ik hoe ze heten :)
20160915_090433.jpg

Bovenaan Onderaan