Nog een opgediept maanpareltje van weleer

aerts leo

Uranus
Hallo,
Nog een opgediept maanpareltje van weleer (waar bewolkte dagen en nachten goed voor zijn :).
Close up van Theophilus en Cyrillus op 21 april 2018. Opname met C14", roodfilter en webcam ASI 290MM.
Groeten.
Leo Aerts
Theophilus Cyrillus 21 april 2018 d.jpg

Extrafocaal

Donateur
Weer een geweldige resolutie - kun je nog wat zeggen over belichtingstijd/gain, aantal opgenomen en gebruikte frames - is dit in het primaire brandpunt?

aerts leo

Uranus
Weer een geweldige resolutie - kun je nog wat zeggen over belichtingstijd/gain, aantal opgenomen en gebruikte frames - is dit in het primaire brandpunt?
De opname is in het primaire brandpunt van de C14. Meestal maak ik mijn maanfilmpjes in de ROI stand op circa 80% van het grootst mogelijke gezichtsveld zodat ik voldoende fps kan gebruiken. Meestal tussen 60 en 120 fps. Normalerwijze gebruik ik haast altijd een IR of R filter bij de webcam ASI 290MM. De lengte van de filmpjes zitten tussen 15000 en 30000 beeldjes waarvan er meestal een 600 tot 800 beste worden gestackt. De gain probeer ik altijd zoveel mogelijk neerwaarts te zetten zodat de meest felverlichte maandetails nooit overbelicht worden. Uitgebrande maandelen kan je later in PS niet goed meer tot zijn recht laten komen. Mijn opnamen zijn dus steeds aan de donkere tot zeer donkere kant. Donkere details kan je gemakkelijker lichter maken dan uitgebrande details optimaal af te beelden.

Bovenaan Onderaan