NGC7662 Blue Snowball Nebula

Michel van Nieuwland

Zaanse Astronoom
NGC7662 Blue Snowball Nebula (Deepsky) @ Westzaan 08/01/2021

Skywatcher 12" 300P flextube goto
Zwo Asi 290MC + UV/IR cut filter
Explore Scientific 2x + 3x barlow

NGC7662 Blue Snowball2 (1).jpg
NGC7662 Blue Snowball2 (2).jpg

Laatst bewerkt:

TomB

Donateur
Er zijn dan ook allerlei bolhopen die je op deze manier op de foto kan zetten. Waar heb je je nieuwe Deepsky spullen eigenlijk nog voor nodig? ;)

Houdini

Donateur
Respect, een hele mooie opname - zo ziet het er visueel uit in een grote telescoop bij hoge vergroting.
Eigenlijk ongelooflijk dat dit met een eenvoudige Dobson kan...

TomB

Donateur
Als ik jou was zou ik dit soort opnames vaker maken. Erg leuk. Er zijn heel veel bolhopen en misschien ook (kleine) sterrenstelsels die je op deze manier kan vastleggen. Het is het overgangsgebied tussen planeten en deepsky. Niet qua afstand maar qua belichtingstijd en brandpuntsafstand.

Michel van Nieuwland

Zaanse Astronoom
Als ik jou was zou ik dit soort opnames vaker maken. Erg leuk. Er zijn heel veel bolhopen en misschien ook (kleine) sterrenstelsels die je op deze manier kan vastleggen. Het is het overgangsgebied tussen planeten en deepsky. Niet qua afstand maar qua belichtingstijd en brandpuntsafstand.

Wil ik ook zeker gaan proberen, naast de nieuwe setup waarop ik zowel de 80/480 als de 8" wil gaan proberen. Ik heb mooie beelden gezien welke gemaakt zijn met een goto dobson waarbij diverse DSO zijn vastgelegd.

Idee is om de andere setup lekker zoveel mogelijk uren data te laten schieten en dit soort dingen met de 12" te gaan doen naast planetary.
Kijken wat er maximaal uit te halen is👍😁

Bovenaan Onderaan