Netersel?

AtomicWedgie

Donateur
Wanneer is er in Netersel weer eens een starparty? Ben daar een aantal jaar geleden eens met patrick geweest (via een goede vriend van me) maar heb nu zelf ook een telescoop en hier in Eindhoven is het niet veel soeps :)

• Leuk
Waarderingen: ener
Ik volg even. Het is bij mij om de hoek (fietsafstand zelfs). Waarschijnlijk zal er überhaupt pas iets mogelijk zijn wanneer de maatregelen het weer toelaten.

Is het daar niet wat te licht, met de straatverlichting op de Molenstraat en de Dalweg?

HI Rene,
Het is er niet helemaal donker. Het veld is groot en je hebt voldoende afstand van de straatverlichting. Zeker als je wat meer achterin het veld staat. Zie X.
Lijkt mij prima plek voor een starparty. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik als beginner nog nooit op een starparty ben geweest.
Het is in ieder geval donkerder dan mijn achtertuin en daar ben ik prima tevreden mee.

1642147734239.png

Op 4 minuten (worp)afstand ligt ‘de pan’. Weet niet welke pan, maar die plek is -lijkt mij- véél beter dan de molen.

De Pan lijkt interessant maar is bosgebied dus weinig straatverlichting maar hoge bomen. De open velden zijn priveterrein dus niet toegankelijk.
Maar initieel was deze chat over Netersel. Laten we anders kijken wanneer daar wat te plannen zou kunnen zijn?

De open velden zijn priveterrein dus niet toegankelijk.
Als je vriendelijk aan die man vraagt, mag je misschien wel op die veldweg waarnemen.

U mag ook eens -geheel gratis- komen kijken? Astronomie is een leuke hobby.
Ik sta vaker op een landweg waar je ‘normaal’ niet mag staan, ik heb er wel toestemming voor gevraagd bij de gemeente. En akkoord bevonden.

Ik zou ook graag als noob een x van de ervaringen van andere gebruik maken. Zelf kom ik uit Valkenswaard en zou graag een x aansluiten in bv Hapert. In Dommelen achter de voetbalvelden ligt een stuk bos met weilanden. Je kunt daar met de auto een heel eind de bossen in rijden waar het goed donker is. Misschien ook een mooie plek?

Weer eens waarnemen in Netersel? Ik was gisteren daar in de buurt en even gaan kijken hoe het veld er bij ligt. Alles ziet er nog prima uit. Kreeg er zin in!

Dan ben ik er ook bij.
Ik ben nog nooit op een starparty geweest, en dus heel benieuwd hoe dat zal zijn.
@Maurice heb je toegang tot het terrein? Ik heb begrepen dat je een sleutel nodig hebt.

Terug
Bovenaan Onderaan