Arlestron
Donateur
Voor deze bewerking heb ik data gebruikt van een een paar weken terug icm met data met de super nova. Ik vind Messier 101 maar een lastig te bewerken object. Wel blij dat de Nova, mijn eerste, er op staat.
Totale belichting 3 uur en 16 minuten in subs van 60 en 90 seconden.
In DSS heb ik nu 1 main group en 3 andere goups met de data van de verschillende avonden met alle hun eigen flats. De master darks (1 van 90 en 1 van 60 seconden) en bias frames zijn maar 1 keer toe te voegen. DDS meldt dan in de recommended settings dat er nog een master dark van 2 frames gemaakt wordt en een master flat van 4 frames. Ik vroeg me af of dit wel klopt? De darks en flats mogen alleen maar gebruikt worden voor de specifieke set aan data. Doe ik iets fout?
Bedankt voor het kijken!
Optics:
Orion 190mm f/5.3 Mak-Newt
ZWO ASI294MC Pro (gain 200 en gekoeld tot -5)
IDAS LPS-P2
Evoguide 50ED
DMK 21au04.as
IDAS LPS-P2
Software:
Cartes du Ciel
PHD2
Astro Photography Tool - APT
DeepSkyStacker
Adobe Lightroom
Adobe Photoshop
Totale belichting 3 uur en 16 minuten in subs van 60 en 90 seconden.
In DSS heb ik nu 1 main group en 3 andere goups met de data van de verschillende avonden met alle hun eigen flats. De master darks (1 van 90 en 1 van 60 seconden) en bias frames zijn maar 1 keer toe te voegen. DDS meldt dan in de recommended settings dat er nog een master dark van 2 frames gemaakt wordt en een master flat van 4 frames. Ik vroeg me af of dit wel klopt? De darks en flats mogen alleen maar gebruikt worden voor de specifieke set aan data. Doe ik iets fout?
Bedankt voor het kijken!
Optics:
Orion 190mm f/5.3 Mak-Newt
ZWO ASI294MC Pro (gain 200 en gekoeld tot -5)
IDAS LPS-P2
Evoguide 50ED
DMK 21au04.as
IDAS LPS-P2
Software:
Cartes du Ciel
PHD2
Astro Photography Tool - APT
DeepSkyStacker
Adobe Lightroom
Adobe Photoshop