M51 Whirlpool Galaxy

iefke123

Vesta
Eindelijk weer een heldere avond gehad.
het is nu wel leuk omdat ik met de reflector kan kijken en met de refractor de foto's kan maken.
ik heb een poging gedaan voor M51.
Helaas wel maar 60*60sec lights
9 Darks
12 flats
13 Biases
en dan door siril laten stacken en stretchen en met gimp nog wat gedaan met curves.
Er zijn misschien meer dingen wat ik zou kunnen doen maar het werd al 1 uur snachts en ik moet letterlijk nu naar mijn werk.

De accu van de dslr gaat super snel leeg, na een uur/anderhalf is het op.
misschien eens kijken voor een extra accu of een andere oplossing.

in ieder geval thnx voor het kijken:

whirlpool galaxy.jpg

whirlpool galaxy2.jpg

Laatst bewerkt:

sterrenboy

I have a dream....
Voor zo’n korte belichtingstijd... Een prima foto!
Klasse dat je in zo’n korte starttijd de bewerking onder je knie hebt gekregen. (Ik bedoel natuurlijk qua ervaring)

Misschien een uitsnede nog erbij, een -bijna- beeldvullende uitsnede. Dan kan men de details zien.

iefke123

Vesta
Voor zo’n korte belichtingstijd... Een prima foto!
Klasse dat je in zo’n korte starttijd de bewerking onder je knie hebt gekregen. (Ik bedoel natuurlijk qua ervaring)

Misschien een uitsnede nog erbij, een -bijna- beeldvullende uitsnede. Dan kan men de details zien.
Dankje.
Ik heb de crop meteen erbij gezet.
Ik was aan het twijfelen of ik die erbij zou zetten

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Ik vind het zwartpunt wat agressief ingesteld (met een pikzwarte achtergrond). Dat moffelt natuurlijk de ruis in de achtergrond wel wat weg maar ik heb liever een wat ruizige opname met de zwakkere delen iets meer aanwezig.

iefke123

Vesta
Ik vind het zwartpunt wat agressief ingesteld (met een pikzwarte achtergrond). Dat moffelt natuurlijk de ruis in de achtergrond wel wat weg maar ik heb liever een wat ruizige opname met de zwakkere delen iets meer aanwezig.
Ja en ik had het even snel snel gedaan ik was moe en moest weer op tijd op. Straks na het werk nog eens even ervoor gaan zitten

WiseEyes

Stofdeeltje
Mooi resultaat zeg, knap gedaan.
Leuk om te zien dat je NGC 5198, 5173 en 5169 ook hebt weten vast te leggen!

Edit: hoe langer ik kijk, hoe meer ik er zie verschijnen. ;)

iefke123

Vesta

Quaoar

Donateur
Ik heb alleen twee dauwlinten en de Canon EOS R er op aangesloten. Mijn SkyGuider Pro montering heeft een eigen accu. Ik kan er wel drie avonden (3 x 4 uur) mee doen en dan branden de twee van de vier LEDS nog (50%).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan