Lumicon Sky Vector met Android

JohanR

Vesta
Hallo forummers,

Ikl ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van een 12inch Celestron star hopper (dobson, met heel gelijkaardig ontwerp aan Skywatcher, Orion,...)
Hier zat een Lumicon Sky Vector bij als push-to.
Nu ben ik niet zo'n fan van push-to (GOTO or go home :LOL:), maarde verkoper vertelde mij dat er een mogleijkheid is om via de Sky-Vector Skysafari op mijn tablet aan te sturen. aangezien ik Skysafari als voornaamste tool gebruik om mijn waarnemingen voor te bereiden, op te slaan en starhops te doen leek me dit dan wel weer een leuke toepassing.

De vraag is echter hoe ik dit werkende krijg? Er zat geen kabel bij...
Ik lees op engelse fora dat ik een kabel RS11 naar serieel en dan een kabel serieel naar USB en dan kabel USB naar micro USB en zo naar de tablet moet gaan.
Alvorens ik in het blinde weg een deel kabels ga aanschaffen (ik heb niets van deze liggen) wil ik toch graag wat raad vragen.
Ik zie ook wifi mogeljkheden (SkyFi ed), maar die zijn minstens €250,- en dat is het mij niet waard. Dan verkoop ik liefst de volledige Sky-Vector

Graag jullie advies

JohanR

Vesta
Hallo,

Ik ben al wat verder geraakt met dit draadje. Ik heb zo'n wifi adapter hier liggen en aangesloten met de Sky Vector.
Nu krijg is steeds via Skysafary het bericht dat er verbinding is, maar dat de telescoop niet antwoord.

Dit heb ik al gedaan:
- Verbindingen TX en RX al 4 maal gewijzigd
- Instellingen van zowel SkySafari als de Wifi adapter al 10 maal nagekeken
- Verschillende instellingen in Skysafari getest, maar zonder resultaat.

Is er iemand die hiermee kan helpen? Misschien @SkyNomad die het draadje hierboven gestart is?

Ik geraak stilletjes aan teneinde raad :(

JohanR

Vesta
Nog een update: Ik heb vanavond liggen testen met Putty waarmee ik commando's kan sturen naar de Sky Vector via Telnet.
ik kan perfect een connectie maken en pingen met de wifi module, en als ik de TX en RX op module verbind (Serial loopback test) dan werkt alles.

Als ik daarna een commando naar de Sky Vector stuur dan krijg ik geen antwoord. ik heb dit getest met 2 settings van de TX/RX connectie.
Daarnaast heb ik de kabel doorgemeten tussen de connectie aan de Sky Vector en de print van de wifi module en de connecties zijn goed...

ik zit met mijn handen in mijn haar hier

JohanR

Vesta
Hey,

Ik stel voor dat ik even met mijn hoofd tegen een muur ga bonken... Ik had de handleiding verkeerd gelezen waardoor ik de verkeerde pinnetjes connecteerde.
Doordat ik alle andere zaken had uitgesloten ben ik wat verder gaan denken en toen zag ik het plots.

Kabeltje opnieuw gesoldeerd en toen werkte het perfect.
Nu nog alles mooi inbouwen en dan maar hopen dat ik het snel buiten kan gaan testen

Bovenaan Onderaan