Levertijden van telescopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gegroet iedereen,

Ik vroeg me af hoe lang de gemiddelde levertijd van een telescoop is. Ik heb zo'n anderhalve week geleden een Skywatcher 200/1000 EQ5 besteld, maar omdat deze niet op voorraad was moest hij besteld gaan worden. Heeft er iemand enig idee hoe lang dit proces normaal gesproken in beslag neemt? Het klinkt misschien een beetje ongeduldig, maar ik wil zo graag die telescoop uitproberen.

nop

Norbert
Sommige telescopen 4 maanden en sommigen 1 dag. Is een te algemene vraag. Telescopen van dozenschuivers zijn meestal voorradig. Skywatcher wordt per container afgenomen. Je betaalt dan een hoop geld voor de container en moet zo snel mogelijk van je zooi af zien te komen :D

danny

Stofdeeltje
Ik denk dat je voor internationaal verschepen tussen de 30 en 60 dagen moet rekenen. Als je telescoop via lucht post ofzo komt dan kan het nog wel eens veel sneller zijn.

"Astrophysics-refractor 130f6 bestelt heeft in 2006"

Levertijd.......????
Vandaag bestellen, als je 4 jarige naar het middelbaar onderwijs gaat in huis. :shock: (zo ongeveer, kan soms sneller zijn, maar vaker wat later)
Soms moet je geduld hebben met hele grote letters.

Steem

Donateur
Dan hebben we het ook over telescopen met enorme wachtlijsten die 3 maal in waarde stijgen zodra ze je in huis hebt. :)

Zoals Nop zegt, het kan enorm verschillen. Nu is de 200/1000mm op de EQ-5 een veel verkocht product, zowel los als in combo, dus ik verwacht niet dat het exteem lang zal duren.

skywatcher

Donateur
Astrophysics is wel een apart geval hé . ;)
Ik heb tot nu toe 2 scope gekocht bij TS .
De ene werd besteld op een zaterdag en de woensdag daarop nam ik die in ontvangst .
De andere daarentegen was zo'n 3 maanden wachten omdat die niet in stock was .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan