Uitgangspunt 1 lijkt mij inderdaad: wat je besteld hoor je te krijgen en als het er niet is verwacht je op z'n minst van te voren een vraag of ze iets anders, gelijkwaardigs, voor eventueel een aangepaste prijs, op mogen sturen.
Wat de barlows betreft. Als ik me niet vergis hebben zowel Orion, als Celestron, als Antares en misschien nog enkele anderen dezelfde drie-lenzer in de aanbieding met andere stickertjes erop. Ik heb een Orion Shorty Plus 2x en die is volledig meervoudig gecoat (zwakke lichtgroene reflectie). Als die van jou enkelvoudige coatings (wat helderdere lichtblauwe reflecties) of geen coating heeft, is hij kwalitatief hoe dan ook niet gelijkwaardig.
Al of niet drielenzer kun je bevestigen door naar de reflecties van een felle lanp te kijken. Je moet minimaal 5 reflecties (luchtglas- of glasglasoppervlakken) zien. Zie je maar 3-4 reflecties, dan heb je waarschijnlijk met een al of niet gekitte tweelenzer te maken. Zwarting van de lensranden moet ook OK zijn dat scheelt een hoop in het contrast. De Orion Shorty Plus heeft dat wel. Goedkope gekitte tweelenzers hebben dat soms niet. Kun je eventueel zelf nog doen met een watervaste zwarte stift. Scheelt erg in het contrast.