Knoop doorgehakt: OGEM mount

andrevdhoeven

astro-photo.nl
Dit is zo’n 30 maanden geleden ...

Ik had hem besteld in maart 2018. Dat is dus nu inderdaad 31 maanden geleden. Toen kreeg ik een document met de volgende tekst:

"Mount is to be delivered shortly after ATT on the 5th of May, within 14 days is the target. As early adopters you will be guaranteed the first mounts available. We reserve the right to extend this deadline by a reasonable amount if it is deemed necessary. We will provide full transparency with weekly updates if an extension is necessary. A reasonable amount is defined by us to be up to three months. This is unlikely but we have to define something, there is no reason to be concerned as the prototype is already four years old and the design is mature. "

Hij zou binnen 3 maanden geleverd worden, met max 3 maanden vertraging... :( En die wekelijkse updates waren op een gegeven moment meer 2-maandelijkse updates bijna (als dat lukte).

tomjanssen

Ganymedes
Men zou voor de lol eens moeten teruglezen naar het begin. Nog geen 4000 euro voor een montering met 100 kg draagkracht, <0.2" PE, en encoders. Heren, dames, wat te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook. Ik leef mee met diegenen die mee zijn gegaan in het sprookje. Maar van de andere kant toch ook weer niet. Opportunisme pakt soms goed uit, soms ook niet, helaas.
Wat de constructeur betreft, e.e.a. zal met de beste bedoelingen geweest zijn, maar dan toch ook wel erg onnozel. Hoe denk je in hemelsnaam een kwaliteitsproduct op de markt te kunnen zetten voor 2900 euro (zonder de encoders)? De bank zal niet warm gelopen zijn voor die business case, dus daarom maar argeloze amateurs het gelag lagen betalen. Shame on you!
Laat dit voor iedereen een les zijn geweest. What you see is what you get. If you don't see anything.. well be patient and may be......

andrevdhoeven

astro-photo.nl
Wat me ook zorgen zou geven is de aftersales. Hoe zit het als onderdelen kapot gaan, of als iets niet goed blijkt te werken? Dit is geen serieproductie, dus reserve onderdelen zullen er vrees ik niet zijn.

Han.K

Han
Ik kan het mishebben maar eerlijk gezegd de kans dat nog wat geleverd gaat worden lijkt me nihil. Elke levertermijn en belofte voor informatie/testrapporten wordt consequent gebroken. De kopers worden eindeloos aan het lijntje gehouden. Het duidt meer op oplichting dan een serieus bedrijf met leverproblemen.

andrevdhoeven

astro-photo.nl
Dit was de info die ik maart 2018 (!!!) ontving:

"Mount is to be delivered shortly after ATT on the 5th of May (2018), within 14 days is the target. As early adopters you
will be guaranteed the first mounts available. We reserve the right to extend this deadline by a reasonable
amount if it is deemed necessary. We will provide full transparency with weekly updates if an extension is
necessary. A reasonable amount is defined by us to be up to three months. This is unlikely but we have to
define something, there is no reason to be concerned as the prototype is already four years old and the design
is mature.

Your right to cancellation afer payment is subject to a 50 % penalty if cancellation is requested before our three
month limit has elapsed, there will be no penalty after this time period."

Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder en er is nog steeds niet uitgeleverd. Ik ben toch blij dat ik gebruik heb gemaakt van het recht in de laatste regel. Het is jammer, maar ik denk dat een lening van meer dan 3000 euro van langer dan 3 jaar toch niet helemaal de bedoeling kan zijn.

patrickduis

Moderator
Dat van die Sitech was mijn advies aan Mark toen hij gedoe had met die nieuwe FreeGo2 die nog heel veel software ontwikkeling nodig had.
Inmiddels is deze wel verbeterd, heb ik begrepen.
Heb er helaas nog geen astrofoto's van gezien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is de naam van de Trident mount inmiddels verandert in de wassen neus montering?
En @RobRob , ik zou mijn geld gaan terughalen.
Dit gaat nooit meer goed komen.
Zelfs niet als Mark de monteringen zou uitleveren en iedereen daarbij zijn geld nog terug zou geven ook.
Ik kan me niet anders voorstellen dat dit project zoveel negatieve gevoelens oproept bij de mensen die deze montering hebben besteld, dat je er dan nog daadwerkelijk plezier aan zou beleven wanneer je toch de montering in bezit zou hebben.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan