Kees de Jager overleden

Eelco

Aarde (meestal)
Hij heeft de 100 gehaald, maar is nu toch overleden ... een groot verlies, wat mij betreft, maar hij heeft een lang en rijk leven gehad.

jeanpierre

keep it simple
De man was ook al een hele tijd ziek. We dachten eigenlijk dat hij zijn 100ste verjaardag niet zou halen. Bijgevoegd de laatste (toonbare) foto dat ik van de familie ontving medio april vanuit het zorghuis.
kees zorg.jpg

En nog een interview dat ik afnam medio 2017:

Rudy

Donateur
Het blad Runner's World schenkt op hun website ook aandacht aan het overlijden van Kees de Jager: hier.

C8 Ronald

Mimas
Heel triest. Wel mooi dat hij de 100 nog heeft mogen halen.
Moge hij rusten in vrede. Heel aardige man die ook het populariseren van de sterrenkunde altijd belangrijk heeft gevonden.

Heb nog een persoonlijke brief van hem liggen als antwoord op een brief die ik hem ooit eens in de jaren '70 heb geschreven met een aantal vragen.
Zeer vele jaren later toen wij elkaar weer eens troffen en ik de brief voor de aardigheid bij mij had, wist hij zich de briefwisseling nog te herinneren.
Ben blij hem diverse keren te hebben mogen ontmoeten en lezingen van hem te hebben mogen bijwonen.

Inderdaad een icoon in de Nederlandse sterrenkunde is ons helaas ontvallen.

ABakx

Stardust
In de laatste Zenith staat een fraai artikel over Kees.
alsof het zo moest zijn . . . . .

Lifesvr

Vuurbal
Toevallig recent wat achterstallige podcasts beluisterd, en er zat er eentje tussen met een interview uit maart 2020 met hem.
voor wie het wil beluisteren: Moules de geek #32.

Bovenaan Onderaan