Indrukwekkend opkomend stack programma: PlanetarySystemStacker

meegja

Chaoot
Was weer eens wat aan het rondneuzen en kwam PlanetarySystemStacker tegen. Programma'tje waar op het ogenblik druk aan gewerkt wordt. En ik was best onder de indruk.
Hier beneden een vergelijking tussen RegiStax, AutoStakkert en PlanetarySystemStacker. Is van een set van Venus van gisteravond. Bij alle drie aangeven de beste 20% te nemen van een set van 1400 captures. En bij alle drie geen extra instellingen gedaan, dus alles default.
PlanetarySystemStacker was de langzaamste van de drie (maar wordt nog geoptimaliseerd) maar gaf 100% het beste resultaat IMHO. Heeft een simpele maar doeltreffende interface. Een blijvertje wat mij betreft. Benieuwd wat het met maan captures doet.

Ik heb in Photoshop het alleen B/W gemaakt en een blauw fotofilter er overheen om het wat duidelijker te maken. Klik voor grotere versie.

Voor info en download, zie https://github.com/Rolf-Hempel/PlanetarySystemStacker/releases

stacking.png

• Leuk
Waarderingen: Sieg

wilcok

Aarde
Hmm interessant inderdaad! Het is ook vrij goed gedocumenteerd zie ik en het is een open source project wat natuurlijk zo zijn voordelen heeft.
Autostakkert is de meest actuele stacking software maar die is ook al 3 jaar lang niet meer onderhouden, Ik weet dat Emil er te weinig tijd voor heeft.
Het heeft zeker potentie maar het moet wel zeker net zo snel (of sneller) worden dan AS!3.

wvreeven

Moderator
En niet alleen een open source project maar ook eindelijk een applicatie die runnable is op andere besturingsystemen dan Windows!

meegja

Chaoot
Heb het net even geprobeerd met een SER file van M31 en ook dat gaat prima, zelfs in vergelijk met DeepSkyStacker. DSS heeft uiteraard veel meer specifieke mogelijkheden maar voor een quick stack gaat het prima.

theritz

IRL name top secret
Heeft iemand PSS op een Macbook M1 draaien? Ik krijg het er niet op aan de praat, de repo lijkt geen geschikte versie te vinden voor de M1. Ik heb details maar eerst eens zien wie het ook heeft draaien of wil installeren

Bovenaan Onderaan