Ik zoek mensen die ook een eVscope van unistellar hebben.

WimApon

Sedna
Hallo,
Ik kocht enige tijd geleden een eVscope.

Graag kom ik in contact met mensen die er ook eentje hebben om ervaringen en tips uit te kunnen wisselen.

Ik kom een paar rare dingen tegen; daar wil ik graag over kunnen praten.

Ik vind het een bijzondere ervaring om niet met een gebogen rug in de kou te hoeven staan, maar lekker bij de kachel het ding te kunnen bedienen en de plaatjes te bekijken.

Vr.gr.
Wim Apon

ArnoM

Donateur
Je bent naar ik meen de 1e hier die zo'n eVscope heeft. Misschien dat er nog anderen zijn, maar kan mij dat niet herinneren dat iemand dat hier ook heeft gemeld.

Ben ook wel benieuwd naar de plaatjes waar je naar kijkt en wat je daadwerkelijk ziet en hoe je de bediening ervaart. Ook wat je eigen ervaringen, verwachtingen waren en hoe ze nu zijn nu je daadwerkelijk zo kijkt.

Alvast bedankt voor de moeite (en helaas niet een antwoord op je vraag).

Over de rare dingen die je tegenkomt, misschien is dat vergelijkbaar met andere oplossingen, dus stel je vragen ook gewoon in dit topic. Misschien kunnen deze ook door mensen zonder zo'n eVscope beantwoord worden.

WimApon

Sedna
Okee, ik zal een soort korte review schrijven, alleen bestaat die nu al uit 300 regels. Dan komen er ook nog plaatjes bij.
Is dat wel geschikt voor het astroforum?.... Ik kan het ook op mijn site zetten en hier dan een verwijzing ernaar..
wat is het beste?

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Lange bijdragen zijn geen probleem -- maar maak er best een apart onderwerp voor.

Hallo,
Ik kocht enige tijd geleden een eVscope.

Graag kom ik in contact met mensen die er ook eentje hebben om ervaringen en tips uit te kunnen wisselen.

Ik kom een paar rare dingen tegen; daar wil ik graag over kunnen praten.

Ik vind het een bijzondere ervaring om niet met een gebogen rug in de kou te hoeven staan, maar lekker bij de kachel het ding te kunnen bedienen en de plaatjes te bekijken.

Vr.gr.
Wim Apon
Hi Wim,

We hebben inmiddels contact gelegd via email, maar wellicht voor anderen ook interessant; ik ben sinds oktober 2019 in het bezit van een eVscope van Unistellar. Tijdens de Landelijke Sterrenkijkdagen 2021 hebben we vanuit een samenwerking tussen de KNVWS Afdeling West-Brabant en Sterrenwacht Tivoli er aandacht aan besteed.

Hier praten we erover tijdens een 'fireside chat';

En hier geef ik een presentatie over mijn ervaringen met de eVscope en hoe ik eraan gekomen ben;

Mochten er vragen zijn, dan weet je me nu te vinden ;-)

Bovenaan Onderaan