Hulp gevraagd asiair pro

roel 1966

Donateur
Ik heb al een tijdje een asiair pro , eaf en efw. Het hele spul ligt al een tijdje gebruiksklaar maar tot pas geleden niet het lef gehad om te gebruiken. Sinds enkele weekenden aan het stoeien om alles aan de gang te krijgen. Nu ben ik altijd visueel bezig geweest dus deze hele materie is compleet nieuw en vreemd voor mij. Ik heb wel tutorials op YouTube gevolgd maar kom er niet uit. Zolangzamerhand begin ik een beetje wanhopig te worden. Voor ruim 10.000 euro aan spullen en ik krijg het niet werkend. Setups bestaat uit cem 60 met zuilstatief en ipolar. Telescoop is een ts 10"f12 cassegrain met zwo filterwiel en eaf op de focusser. Camera is een asi 290 mm. En natuurlijk de asiair pro.
Ik zou graag in contact komen met iemand met ervaring met de asiair pro en die bereid is samen met mij, op mijn locatie, het hele circus draaiend te krijgen. Gemaakte onkosten worden natuurlijk vergoed (reiskosten, etc) Ik ben zelfs bereid je op te halen en weer thuis te brengen waar dan ook in Nederland. Ikzelf kom uit de regio Zutphen.
Ik hoop van harte dat iemand met kennis van zaken me kan helpen.
Groeten
Roel

Bovenaan Onderaan