House of Optics

House of Optics

• Ja

Stemmen: 0 0,0%
  • nee

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou misschien mijn telescoop bij deze Duitse winkel willen kopen. Ik vroeg me af of iemand bij deze ervaring heeft en of het veilig enzo is.

SkyGuy

Donateur
HoO is zeker 100% veilig hoor :) . Ik heb er mijn maksutof gekocht, en ben hem daar op gaan halen. Heel aardige man met veel kennis van zaken!

Ik ben er afgelopen zaterdag (27 mei) mijn telescoop gaan bestellen. Is een zeer behulpzame en aardige man die weet waar hij over heeft! :wink:

capella

Donateur
Maar als er nou iets aan mankeert? Moet je dan op en neer rijden of wordt -ie opgehaald/verstuurd? Hoe een bedrijf ook is, vaak moet je het na aankoop toch maar zelf uitzoeken als je een probleem krijgt.

Dit soort dingen vind ik het zwaarst wegen.

sidney

Donateur
@ capella

Ik heb zelf een kijker bij hem opgehaald en hij controleert zelf eerst de kijker voor dat hij hem mee geeft, het is echt goed zaken doen met deze zaak en laten we eerlijk zijn als jezelf goed om gaat met de kijker kan er niet mis gaan tenzij je een goto gaat kopen omdat die naar mijn mening de meeste risico lopen.

Waar woon jij dan? Als het niet te ver is, rij er dan gerust even naartoe. Per post iets naar Duitsland sturen is altijd een beetje duurder dan binnen Nederland.

Als het binnen de garantie valt, zal hij die kosten echter gegarandeerd zelf op zich nemen.

En als je een keer een probleem met hem hebt, dan zeg het me maar. Ik woon maar 10 minuten bij hem vandaan. :D :D

Nee ik ken Robert als integer, vriendelijk en behulpsaam mens. Niet echt wat je noemt een handelaar, als je begrijpt wat ik bedoel. Als er probleme zouden zijn, dan handelt hij die altijd naar tevredenheid af. Maar hij zorgt er vooraf al voor dat die niet kunnen ontstaan doordat hij de produkte grondig kontrolleerd voordat hij ze uitlevert.

CS,

Maurice

P.S.: Nee ik krijg geen provisie van Robert. :p

capella

Donateur
@ Sidney: ik vroeg dit juist omdát tegenwoordig bijna alles Go-To heeft...
Daar heb ik al genoeg rottigheid mee gehad. Ook gekocht in Verweggistan.
Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de kijker tot vervelens toe steeds netjes aan huis werd opgehaald en thuisgebracht, totdat na lange tijd het probleem opgelost was.

Maar het zal je maar gebeuren...

sidney

Donateur
Ja Capella, ik ken dat gevoel ik heb ooit eens een tweedehands ETX 70 gekocht en in het begin was het best wel dikke pret met het ding, tot dat de computer overleed.
Nee voor mij geen goto meer, gewoon een goede kijker op een parallactische montering met volgmotor, ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die daar hele andere ervaringen mee hebben.
Maar ik ben er van overtuigt dat Robert Lebek je zeker niet zal teleur stellen, wel goed dat zij het na lange tijd je probleem is opgelost.

sparky

Stofdeeltje
Waar is HoO gevestigd en heeft hij een internetsite ik woon in vaassen ongeveer 100 km van Kleve ik ben mij aan het orienteren om een telescoop aan te schaffen

Lucas

Stofdeeltje
Ik heb samen met mijn zoon voor hem bij HoO een telescoop gekocht, Heinsberg is voor ons een half uurtje rijden. Het beviel ons prima.
Hij nam echt alle tijd om alles uit te leggen en goed advies te geven, echt niets was teveel. We zijn zeker een uur daar geweest en hadden toen zoveel info, dat we wisten wat te bestellen.
Toen we de bestelling gingen ophalen, kregen we weer alle uitleg, hij had de kijker goed gecollimeerd, motoren gemonteerd en alles gecheckt. We zijn weer een uur daar geweest waarin hij alles demonstreerde, echt perfect! We kregen de poolzoeker gratis erbij.
Thuis hebben we alles in elkaar gezet en het werkt allemaal perfect.
Onze ervaringen met HoO zijn dus zeer positief. Aardige, behulpzame en vakkundige man, niet puur een handelaar maar liefhebber, passie voor het vak en dat moet je hebben. Bovendien is hij niet duur.
Dus als je niet te ver weg woont is het zeker een aanrader. Ik weet niet hoe het allemaal werkt als het per post moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan